علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



استفاده از یک گردنبند مخصوص برای پیشگیری از ضربه سر


استفاده از یک گردنبند مخصوص برای پیشگیری از ضربه سرایران ارتوپد/ اخیرا شرکت Performance Sports Group نوع جدیدی از گردنبند را ارائه کرده که میتوان مانع بسیاری از ضربات شدید به سر ورزشکاران شود. ایده این گردنبند از دارکوب گرفته شده که با وجود زدن ضربات شدید با منقار خود به چوب درخت مشکلی برای مغزشان ایجاد نمیشود.
بستن این گردنبند موجب فشار مختصری به ورید ژگولر در گردن میشود. این ورید خون مغز را تخلیه کرده به قلب میرساند. این فشار موجب میشود خون وریدی بیشتری در مغز مانده و فشار اطراف مغز بیشتر شده و این فشار مغز را از اطراف احاطه کرده، آن را در مقابل ضربات خارجی محافظت کند.
از این وسیله فعلا در مقیاس های آزمایشگاهی بر روی حیوانات استفاده شده که موفقیت آمیز بوده است. محققان امیدوارند این وسیله را دی یکی دو سال آینده برای استفاده افراد به بازار ارائه کنند.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ایران ارتوپد


ویدیو مرتبط :
بازی پینگ پنگ جالب با استفاده از ضربه سر