پول تبلیغات انتخابات مجلس ازکجا تامین خواهدشد


دردوره های پیشین در روزهای نزدیک به انتخابات احزاب و گروههای سیاسی ،بیلبوردها  و پارچه نوشته های گوناگون در میدانها و بزرگراههای پر رفت و آمد شهرنصب و مفاهیم کلی مرتبط باانتخابات به ویژه دعوت از شهروندان برای حضور در پای صندوقها را به اطلاع افکار عمومی می رساندند. در این پارچه نوشته ها بدون اینکه نامی از کاندیدای شناخته شده ای برده شود اما به خوانندگان نشانه های جریان سیاسی که آن پارچه نوشته را نصب کرده بود را یادآور می کرد.

به گزارش ساعت 24،در این روزها اما به دلایل گوناگون از جمله جدایی های سیاسی در درون دو جناح اصلی  اصلاح طلب و اصولگرا و برخی سخت گیریها و ناتوانی مالی یا تلاش برای پنهان کردن منابع مالی تهیه شده برای روزهای تبلیغات پارچه نوشته ها دیده نمی شود. از سوی دیگر ایجاد درگیری و به هم خوردن سخنرانی های اصلاح طلبان در شهرهای مختلف انگیزه برای حضور در محافل نیز را کاهش داده است. رکود گسترده اقتصادی که در دهه 1390 بر بنگاهها استیلا پیدا کرده و صاحبان صنایع و بنگاهها را از نظر درآمدی زیر فشار گرفته است بر کسادی بازار تبلیغات اثر گذاشته است و به نظر می رسد از چند جهت کار را برای هزینه کردن دشوار می کند. کاندیداهایی که پیش از این با برخی از سرمایه داران دوستی داشته و بخشی از هزینه های تبلیغات را از این گروه می گرفتند اکنون به سختی به آنها مراجعه می کنند.

از سوی دیگر سرمایه داران و سهامداران بنگاههای بزرگ نیز با احتیاط بیشتر حاضر به پرداخت پول خواهند شد چون در مظان این اتهام قرار می گیرند که در باره اثرات رکود اغراق کرده اند و هنوز درآمدهای هنگفتی دارند که می توانند بخشی از آن را برای هزینه های تبلیغاتی پرداخت کنند.به گزارش ساعت 24، در دوره های پیشین کاندیداها با برپایی میهمانی ها به مناسبت های گوناگون خود را برای انتخابات آماده می کردند اما این روزها چنین کاری به این معناست که در این روزهای رکود پول میهمانی دادن از کجا تامین شده است. رکود اقتصادی بر همه زندگی ایرانیان اثر منفی برجا گذاشته است و انتخابات و هزینه های تبلیغاتی نیز از این رکود در امان نخواهد بود. تبلیغات پرهزینه کاندیداها شاید به زیان آنها باشد .


ویدیو مرتبط :
جهت یاداوری - مجلس ششم - انتخابات مجلس