ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



داستان های عجیب سه دوره حضور کفاشیان در انتخابات فیفا و رای های دردسرساز


داستان های عجیب سه دوره حضور کفاشیان در انتخابات فیفا و رای های دردسرسازخبرآنلاین/ اولین بار که کفاشیان به انتخابات فیفا رفت، از بن همامی حمایت کرد که دستگیر شد.
علی کفاشیان برای سومین بار در انتخابات فیفا شرکت کرد و نتیجه اش شد، این که حالا می بیند. سردرگمی ملت که او به چه کسی رای داده است؟ سه حضور کفاشیان در این 8 سال در انتخابات فیفا داستان عجیب و غریب کم نداشته که این داستان ها را با هم مرور می کنیم.
اول
سال 2010 کفاشیان با بن همام به جنگ بلاتر، پیرمرد کهنه کار سوئیسی رفت. او از کسی حمایت می کرد که هیچ رقمه نمی توانست مقابل بلاتر بایستد. شب قبل از انتخابات و در حالی که کفاشیان پیدا بود حامی بن همام است، ناگهان نامه ای به اتاق روسای بعضی فدراسیون ها فرستاده شد که در آن نوشته شده بود بن همام به دلیل فساد مالی حق شرکت در انتخابات را ندارد و حامیانش هم در امان نخواهند بود. به گفته عباس ترابیان رئیس سابق کمیته بین الملل که در آن سفر همراه کفاشیان بود، لحن این نامه تهدید آمیز بود. کفاشیان که این تهدید را جدی گرفت و به بلاتر رای داد. اما کار از کار گذشته بود و ایران تا چندماه درگیر سیاستگذاری اشتباهش بود. رای های فیفا به ضرر فوتبال ایران صادر می شد و همه می گفتند پشت پرده این رای ها، دشمنی بلاتر با کفاشیان به خاطر حمایت از بن همام است.
دوم
سال 2014 این بار کفاشیان حامی بلاتر بود. مردی که به ایران سفر کرده بود و فرش ایرانی هم سوغات برده بود. کفاشیان خیلی شفاف گفت که حامی پیرمرد سوئیسی است. او تصور می کرد این بار همه چیز به نفع ایران پیش می رود اما دیری نپائید که بلاتر را هم دستگیر کردند. او به خاطر زد و بندهای مالی، پشت میله های زندان رفت، درست مثل بن همام. این یعنی کفاشیان روی دو نفر دست گذاشت و هر دو نفر ناکار شدند!
سوم
جمعه، سومین باری بود که رئیس در انتخابات فیفا رای داد. او ساعاتی قبل از انتخابات گفت به شیخ سلمان رای داده و ساعتی بعد از انتخابات هم گفت: «من به اینفانتینو رای دادم.» او یک روز پس از این مصاحبه هم، کلا تغییر موضع داد و گفت: «می دانید که من نمی گویم به کی رای دادم!» گویا او با خود یکسری حساب و کتاب اشتباه انجام داده بود. اینکه قبل از انتخابات بگوید شیخ سلمان و بعد از انتخابات بگوید اینفانتینو به نفع ایران و خودش می شود اما کیست که نداند این حرف ها او هم شیخ سلمان را در آسیا علیه ایران می کند و هم اینفانتینو را جهان علیه فوتبال کشورمان. فعلا این بلبشویی که راه افتاده، نتیجه عکس دارد و دوباره کفاشیان یک انتخابات پرماجرای دیگر را پشت سر گذاشته است.


کانال تلگرامی «کانال ورزش» را دنبال کنید telegram.me/canalevarzesh

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
لحظه رأی دادن کفاشیان در انتخابات فیفا