سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تظاهرات مردم ژاپن در سالگرد تصویب قانون اساسی تحمیل شده ازسوی آمریكا


به گزارش تارنمای خبری «ژاپن تایمز»، در شصت و نهمین سالگرد تصویب قانون اساسی ژاپن كه پس از جنگ جهانی دوم توسط نیروهای آمریكایی تهیه و به این كشور تحمیل شده بود، گروهی از مردم ژاپن دست به تظاهرات در حمایت از استقلال ژاپن در تصمیم گیری برای قانون اساسی این كشور زدند.
«شینزو آبه» نخست وزیر این كشور تنها به حمایت دوسوم از نمایندگان مجلس سنا برای برگزاری یك همه پرسی عمومی با هدف بازنویسی قانون اساسی نیاز دارد.
حزب حاكم لیبرال دمكرات ژاپن (اِل.دی.پی) كه هم اكنون 120 كرسی از 242 كرسی مجلس سنای ژاپن را در اختیار دارد، امروز با صدور یك بیانیه اعلام كرد كه حمایت از تغییر قانون اساسی در میان مردم این كشور رو به افزایش گذاشته است.
این بیانیه می افزاید: قانون اساسی ژاپن نیازمند تغییراتی است و این بار مردم ژاپن در این باره تصمیم خواهند گرفت.
'آبه' نیز با انتشار یك پیام ویدئویی بار دیگر تاكید كرد كه قانون اساسی این كشور ضعف هایی دارد و باید بازنگری شود.
در این پیام ویدئویی آمده است: یكی از نگرانی های مطرح در این زمینه، عدم اشاره به 'یگان های نظامی دفاع از خود ژاپن' در قانون اساسی است كه باید برای اصلاح آن بحث و تبادل نظر صورت بگیرد.
آبه در ادامه با تاكید بر اینكه بند 9 قانون اساسی این كشور، یك نقش بازدارنده در مشاركت ژاپن در میدان جنگ ایفا می كند، آن را مانع حفاظت از شهروندان این كشور در برابر تهدیدهای خارجی توصیف و بار دیگر بر لزوم بازنگری در قانون اساسی تاكید كرد.
این درحالی است كه یكی از اصلاحات مورد نظر آبه برای قانون اساسی جدید، امكان مشاركت ارتش این كشور در عملیات برون مرزی است كه مخالفت گروهی دیگری از مردم را به دنبال داشته است كه آن را مغایر با روحیه صلح طلبی حاكم در این كشور از زمان جنگ جهانی دوم و عامل تنش در منطقه معرفی می كنند.
ژاپن یكی از هم پیمانان آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم بود كه پس از سقوط 'ادلف هیتلر' رهبر المان نازی ، سرانجام در برابر متفقین تسلیم شد.
پس از این جنگ و با وجود مخالفت جدی شوروی سابق، قانون اساسی ژاپن توسط آمریكا تنظیم و به این كشور تحمیل شد تا در آینده یك نقش بازدارنده در فعالیت ارتش این كشور ایفا كند.
آساق ** 9386**1392

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زمان طولانی تصویب یک قانون