ریس/ محافظ شیشه‌ای برای خودروی «فرمول یک ردبول»


ریس/ محافظ شیشه‌ای برای خودروی «فرمول یک ردبول»پدال/ آئرواسکین، پوششی از شیشه بسیار مقاوم و نشکن است که قرار است از راننده خودروهای فرمول یک محافظت نماید. تیم ردبول در مسابقه امروز در سوچی روسیه برای نخستین بار از این پوشش برای کابین راننده خود استفاده خواهد نمود.

با وجودی که ظاهراً، این پوشش بسیار ظریف است اما تست‌های سنگینی روی آن صورت گرفته تا از میزان حافظت کامل آن اطمینان حاصل شود. در یکی از این تست‌ها یک چرخ خودروی فرمول یک با سرعت 225 کیلومتر بر ساعت به این پوشش شلیک می‌شود و در آزمون بالستیکی دیگر، وزنه‌ای فلزی به جرم یک کیلوگرم با سرعت 230 کیلومتر بر ساعت بدان برخورد می‌کند. نتیجه هر دو آزمون مشابه نشان از مقاومت کامل این پوشش دارد.

به نظر می‌رسد که آئرواسکین در برابر روش‌هایی نظیر Halo که فراری آزموده، مناسب‌تر باشد. فرناندو آلونسو و جنسن باتن طرفدار آئرواسکین و فلیپه ماسا و رومن گروژوان طرفدار هالو هستند. آلونسو شیوه ردبول را از نظر زیبایی‌شناسی نیز ترجیح می‌دهد اما رانندگان تیم ویلیامز از جمله معدود طرفداران هالو بوده و ترجیح می‌دهند که یا سقف کاملی داشته باشند یا باوجود کلاه، سیستم Halo را استفاده نمایند.


با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: پدال


ویدیو مرتبط :
فرمول 1 می آید به امریکا! - ردبول