علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



نظارت ۱۷۰۰ تیم بهداشتی بر اماکن عمومی و مراکز فروش مواد غذایی


به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر خسرو صادق نیت، کنترل و نظارت بهداشتی ویژه اماکن عمومی، اقامتی و بین راهی را از اهداف بسیج سلامت نوروزی بیان کرد و گفت: حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی مواد غذایی در سطح عرضه به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با غذا از دیگر اهداف بسیج سلامت نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه بسیج سلامت نوروزی در سال جاری از اول اسفند به صورت همزمان در ۵۸ دانشگاه علوم پزشکی شروع شده است، گفت: بسیج سلامت نوروزی با حضور فعال ۲۴۰۰ بازرس بهداشت محیط در ۱۷۰۰ اکیپ نظارتی ثابت و سیار در هر روز صبح از ساعات ۸ صبح تا ۸ شب در ساعات اداری و غیر اداری و روزهای تعطیل در سراسر کشور ادامه خواهد داشت.

صادق نیت تعداد کل مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی اولویت دار را یک میلیون و ۱۰۰ هزار مرکز بیان کرد و افزود: رسیدگی به شکایات مردمی ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹۰ در راستای اجرای هر چه بهتر برنامه یکی از اولویت های بسیج سلامت نوروزی است.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل اکیپ های بازرسی مشترک با ستاد های نوروزی استانداری ها و فرمانداری ها و سازمان های راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور انجام نظارت های مشترک، افزود: انجام هماهنگی های لازم با سازمان های مربوطه به منظور کنترل و نظارت بیشتر بر فروشگاه های توزیع و فروش مواد غذایی در بازارهای موقت مانند بازارهای هفتگی، فصلی و روز بازارها و آماده باش آزمایشگاه های بهداشت آب و فاضلاب و تعیین کارشناس کشیک جهت بررسی نمونه های آب از جمله اقدامات و هماهنگی های انجام شده در سطح دانشگاه های علوم پزشکی است.

صادق نیت، آموزش و اطلاع رسانی عمومی در خصوص بهداشت و ایمنی مواد غذایی از جمله بنرهای اطلاع رسانی، تابلوهای الکترونیکی، ارسال پیامک های آموزشی، چاپ مطالب در روزنامه ها و مجله های علمی، پوستر و پمفلت آموزشی و اطلاع رسانی عمومی از طریق رسانه های عمومی بویژه شبکه های رادیویی و تلویزیونی استانی را از دیگر اقدامات در سطح دانشگاه ها بیان کرد.

وی با تاکید بر نظارت و بازرسی بیشتر ترمینال های مسافربری، ایستگاه های راه آهن، فرودگاه ها، اتوبوس ها و قطارهای مسافربری، افزود: لازم است در نگهداری و حفظ ایمنی مواد غذایی، بهداشت افراد مرتبط با تهیه و توزیع مواد غذایی، استفاده از آب شرب مورد تایید و یخ مورد تایید با اولویت استفاده از آب بسته بندی شده  توجه شود.

رئیس مرکز سلامت محط و کار افزود: این اقدامات با نزدیک شدن به ایام تعطیل در استان های بزرگ بویژه استان های تهران، البرز، اصفهان، مشهد، قم، کاشان، اردبیل، شیراز، بندرعباس، بوشهر، اهواز، یزد، گیلان، مازندران، گلستان و کرمانشاه با همکاری دستگاه های اجرایی ذیربط استانی و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های کشور تشدید می شود./


ویدیو مرتبط :
بازرسی از رستورانها و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی