فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



«خانم سادات» برداشتی آزاد از زندگی شهید حاجی‌حسنی است/ بسیاری از اعتراضات صحت ندارد


به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس «خانم سادات» عنوان فیلم سینمایی درباره شهید محسن حاجی حسنی کارگر است که بخشی از فیلم‌نامه آن مورد اعتراض خانواده حاجی حسنی قرار گرفته است.

برای روشن شدن برخی ابهامات مربوط به این فیلم سینمایی دقایقی را با مریم ابراهیم‌وند کارگردان فیلم سینمایی خانم سادات به گفت‌وگو نشستیم.

پیش از آغاز ساخت فیلم به خانواده حاجی‌حسنی گفتم که ماجرای فیلم برداشتی آزاد از زندگی شهید است

ابراهیم‌وند در گفت‌وگو با فارس با اشاره به دیدارش با خانواده حاجی حسنی پیش از آغاز فیلم سینمایی خانم سادات گفت: هنگامی که می‌خواستیم پروانه ساخت این فیلم را بگیریم دیداری با خانواده حاجی حسنی در مشهد داشتم و به آنها گفتم که قرار است فیلمی درباره شهدای منا و یکی از قاریان قرآن ساخته شود، همچنین به آنها گفتم که این داستان مستند زندگی شهید نیست بلکه برداشتی آزاد از زندگی شهید است. آنها هم نه‌تنها هیچ اعتراضی نداشتند بلکه رضایتشان را از ساخت فیلم اعلام کردند.

ماجرای خواستگاری رفتن براساس گفته خانواده شهید بود/ ماجرای عشق و عاشقی و دختر همسایه صحت ندارد

وی درخصوص ماجرای خواستگاری رفتن برای شهید در این فیلم گفت: ماجرای خواستگاری رفتن موضوعی بود که براساس گفته‌های خانواده در داستان گنجانده شد، زیرا آنها گفتند ما چند بار برای محسن به خواستگاری رفتیم اما محسن قبول نکرد و حتی قرار بود پس از بازگشت از حج هم برایش به خواستگاری برویم، حتی این موضوع را دوستان و آشنایان هم تأیید می‌کردند. البته خواستگاری یکی از مقدمات ازدواج است و کاری غیر‌شرعی نیست، موضوعات دیگری مانند ماجرای عشق و عاشقی و ماجرای دختر همسایه به هیچ‌وجه صحت ندارد و در فیلم‌نامه ما نیست.

مادر شهید شخصیت اصلی داستان است

ابراهیم‌وند مادر شهید را شخصیت اصلی داستان معرفی کرد و گفت: قصه این فیلم از سقوط جرثقیل در مکه آغاز و اتفاقات حج خصوصاً منا تنشی در این خانواده ایجاد می‌کند، از این رو شخصیت اصلی داستان مادر شهید است، به همین جهت نام فیلم فعلاً خانم سادات است، البته امکان دارد این نام تغییر کند.

درپیش تولید همه موضوعات داستان را با برادر شهید هماهنگ کردم

کارگردان خانم سادات از هماهنگی با برادر شهید درپیش تولید خبر داد و گفت: من در پیش‌ تولید همه موضوعات فیلم را با برادر شهید حاجی حسنی چک کردم و از خانواده رضایت‌نامه هم گرفتم که بخشی از زندگی شهید براساس برداشت آزاد ساخته شود. اگر قرار بود موضوع را دقیقاً براساس زندگی شهید بسازیم فیلم مستند می‌ساختیم نه سینمایی.

تلاش ما این است که شخصیت‌های فیلم از جمله شهید ذره‌ای زیر سؤال نروند

ابراهیم‌وند از تلاشش برای زیر سؤال نرفتن شخصیت‌های فیلم خبر داد و گفت: همه سعی ما بر این است که شخصیت‌های فیلم خصوصاً شهید حاجی حسنی ذره‌ای زیر سؤال نروند و به‌واقع در فیلنامه ما این اتفاق رخ نداده، البته بسیاری از انتقادات مطرح شده به فیلم‌نامه صحت ندارد و بهتر است همه عزیزان منتظر اتمام کار بمانند.

فیلم را به صورت خصوصی برای خانواده اکران و تا حد امکان اصلاح می‌کنیم

وی از نمایش فیلم برای خانواده شهید پس از انجام فیلمبرداری خبر داد و گفت: قرار ما این است که پس از انجام فیلمبرداری یک اکران خصوصی برای خانواده انجام دهیم و تا جایی که امکان دارد طبق نظر آنها فیلم را اصلاح کنیم.

کارگردان فیلم خانم سادات درباره نحوه انتخاب بازیگر نقش شهید حاجی حسنی گفت: انتخاب خانواده شهید برای ایفای این نقش، آقای مصطفی زمانی بود اما به دلیل اینکه وی سر فیلم دیگری بود امکان حضور آقای زمانی در فیلم ما وجود نداشت، آقای سلوکی انتخاب بعدی ما بود که خانواده شهید قبول نکردند و نهایتاً به این نتیجه رسیدیم که امین زندگانی از نظر شخصیت، بازی و کاراکتر به شهید حاجی حسنی نزدیک است به همین دلیل امین زندگانی برای ایفای نقش شهید انتخاب شد.

منتقدان تا اکران فیلم صبر کنند و از شایعه‌پراکنی پرهیز کنند

وی در پایان از همه علاقه‌مندان به شهید حاجی حسنی خواست تا از قضاوت‌های نابجا و عجولانه پرهیز کنند و در این باره گفت: از خانواده شهید حاجی حسنی و از همه علاقه‌مندان این شهید در‌خواست می‌کنم تا پایان کار صبر کنند و از قضاوت‌های نابجا و شایعات پرهیز کنند و منتظر پایان کار بمانند، مطمئن باشید که در این فیلم ذره‌ای شخصیت این شهید بزرگوار زیر سؤال نرفته و شاهد یک کار فاخر درباره این شهید خواهند بود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مستندی درباره شهید محسن حاجی حسنی ....