درخواست هاکبی از اوباما برای لغو توافق ایران به دنبال حملات پاریس


نامزد حزب جمهوریخواه انتخابات آتی آمریکا در واکنش به حملات تروریستی اخیر پاریس، از اوباما خواست توافق هسته‌ای ایران را لغو کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی «مدیایت،» مایک هاکبی، نامزد جمهوریخواه انتخابات آتی آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به حملات تروریستی پاریس واکنش نشان داد. او در بیانیه مذکور، از اوباما درخواست کرده است توافق هسته‌ای ایران را لغو کند. 

هاکبی در بیانیه مذکور ادعا کرده است: «هرگونه توافقی با ایران، در ارتباط با توانایی هسته‌ای این کشور، باید لغو شود.» او در ادامه «افراط‌ گرایی» را خطری واضح برای تمدن بشر در دنیای کنونی خوانده است. 

بستن مرزهای آمریکا، ممانعت از ورود مهاجران کشورهایی که در آن‌ها داعش و القاعده فعالیت دارند و تشکیل اتحادی از کشورهای عضو ناتو، روسیه و کشورهای خاورمیانه برای نابودی گروه تروریستی داعش، از جمله دیگر خواست‌های این مقام آمریکایی از اوباما بودند.

هاکبی در انتقاد به اظهارات اوباما درباره موفقیت آمریکا در مهار داعش گفت:  ما با حیواناتی افسار بسته سر و کار نداریم، بلکه در حال مبارزه با تهدیدی هستیم که تمدن غرب را به خطر انداخته است. او افزود: آمریکا به رئیس‌جمهوری نیاز دارد که از مردم حمایت کند؛ نه کسی که تنها حرف می‌زند.

بر اثر حملات تروریستی به چندین نقطه از شهر پاریس، حدود 129 نفر جان خود را از دست دادند. فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه، حملات پاریس را اعلام جنگ داعش علیه کشورش خواند. 

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


ویدیو مرتبط :
اوباما :حملات پاریس حمله به ارزشهای مشترک بشریت بود