سلامت


2 دقیقه پیش

لیپوماتیک

لیپوماتیک به عنوان یک روش مناسب برای لاغری موضعی شکم، پهلو، ران و اطراف ران ، ناحیه پشت، غبغب و بازو شناخته می شود ، لیپوماتیک در واقع یک دستگاه قدرتمند و هوشمند است که ...
2 دقیقه پیش

با شجاعت پایان همکاری منفعلانه نظام پزشکی با وزارت بهداشت را اعلام کنید

سلامت نیوز:رییس نظام پزشکی‌ مازندران با ارسال نامه ای به علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی طرح تحول سلامت را همانند طرح مسکن مهر و پرداخت یارانه عمومی دانست و با تاکید بر ...



اعتراض داروسازان به عملکرد رسانه ها


سلامت نیوز:انجمن اسلامی امید دانشجویان داروسازی شیراز در واکنش به عملکرد برخی مطبوعات و رسانه ملی درباره خدمات جامعه داروسازی بیانیه ای صادر کرد که در زیر میخوانید :

مدتی است رسانه ملی که نه، رسانه میلی تیغ خود را علیه جامعه بهداشتی و درمانی علی الخصوص جامعه داروسازی از نیام کشیده

باز هم جامعه مظلوم داروسازی و باز هم هجمه های غیر منصفانه، آن هم در سایه سکوت معنادار مسوولین پزشک دوست وزارت بهداشت و انجمن داروسازان. مدتی است رسانه ملی که نه، رسانه میلی تیغ خود را علیه جامعه بهداشتی و درمانی علی الخصوص جامعه داروسازی از نیام کشیده غافل از اینکه چنین اعمالی بی اعتمادی مردم به درمانگران را در پی خواهد داشت.

از جمله در آخرین مورد آن جامعه کیمیاگران سپید را مورد هدف اخبار و اظهارات کذب قرار داده و سبب شده تا اینبار هم همچون گذشته دانشجویان در خط مقدم مقابله با این هجمه ها واکنش نشان دهند و این سوال ها را بپرسند:

مگر داروسازان چیزی هم برای از دست دادن دارند که اینگونه تیشه به ریشه آن می زنید و بر پیکره نیمه جانش می تازید؟!مگر داروسازی یکی از مهم ترین ارکان سیکل درمان کشور نیست؟!و به راستی چه اهدافی باعث می شود که در یک برنامه تلویزیونی به صورت آشکار، نظراتی از پیش تعیین شده و مهندسی شده جهت تشویش اذهان عمومی به خورد مردم دهند؟!

داروسازی کشور که پیش از این نیز دچار مشکلاتی چون عدم تعریف جایگاه داروساز در نظام سلامت و همچنین ضریبk بسیار پایین و غیر منطقی، رای ناعادلانه دیوان عدالت در مورد حق فنی، افزایش بی رویه پذیرش دانشجو و ظهور رشته های غیر مرتبط، داروخانه های زنجیره ای و هزاران مساله دیگر بود، حال باید به فکر این باشد که هر روز به برنامه های مغرضانه صدا و سیما و گزارشات مطبوعات و سایت های معلوم الحال هم به نحوی واکنش نشان دهد و از حقوق حقه خود دفاع کند. لذا لازم می دانیم با توجه به مطلب درج شده در سایت الف با عنوان " لزوم توجه به ساختار فساد زا در حوزه دارو " و همچنین بحث مطرح شده در برنامه " عصرانه شبکه افق " جهت تنویر افکار عمومی نکاتی را متذکر می شویم:

1) مسئول فنی چه صرفا مسئول فنی باشد، چه موسس مسئول فنی، وظایفش بر اساس متن قانون مشخص و شفاف است. وی موظف است بر اساس قوانین موجود در داروخانه فعالیت کند.2) اینکه مسئول فنی بر اساس قوانین عمل می کند یا نه قطعا در حوزه نهاد های نظارتی از جمله سازمان غذا و دارو است.3) اصولا وظیفه مسئول فنی عمل به قانون است نه نظارت بر اجرای صحیح قوانین؛ به بیان دیگر نقش داروساز مسئول فنی یک نقش عملی است نه نقش نظارتی و نهاد نظارتی در اینجا سازمان غذا و دارو است.4) قطعا هیچ مجموعه ای بدون اشکال نیست؛ اما اگر بناست نقدی صورت گیرد باید سازنده، نه مخرب و در فضای مسموم یک طرفه، که در اینصورت می شود مصداق " خود گویم و خود خندم و خود مرد هنرمندم ".امید که همگی دست از منافع شخصی برداشته ، همراه و همگام با هم در راستای بهبود وضعیت سلامت و درمان جامعه قدم برداریم.

کار داروساز چو کار زاهد است بی دوا کار طبیبان زائد استچاره ی درمان به داروخانه است چون شفا اندر ته پیمانه است


ویدیو مرتبط :
اعتراض زیبا دکتر عارف به رسانه میلی