علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



تبدیل زباله‌های پلیمری به محصولات با ارزش


ایسنا/ محققان پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در تلاش هستند تا با همکاری بخش خصوصی بتوانند زباله‌های پلیمری را تبدیل به محصولات با ارزش کنند.‌
دکتر محمدحسین بهشتی، معاون فناوری پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پژوهشی ایسنا تمرکز تحقیقاتی این پژوهشگاه را انتخاب ایده‌هایی با قابلیت تجاری‌سازی دانست و افزود: در این راستا انتخاب موضوعات تحقیقاتی بر اساس ارزیابی‌های دقیق در زمینه تعداد مصرف‌کننده، مشتریان بالقوه نتایج تحقیقات و امکان‌سنجی بازار صورت می‌گیرد.

وی این بررسی را در امر بازاریابی محصولات مؤثر دانست و یادآور شد: با این رویکرد تاکنون توانستیم محصولاتی را برای ورود به بازار آماده کنیم.

بهشتی به بخشی از این دستاوردها نیز اشاره کرد و یادآور شد: ساخت و تولید پچ‌های دارویی ضد درد از جمله این دستاوردهاست که از چند سال قبل تحقیقات بر روی آنها صورت گرفت و محققان این پژوهشگاه موفق به عرضه چهار نوع پچ ضد درد شدند.

وی با تأکید بر این که مراحل تولید آزمایشگاهی و اجرای طرح پایلوت آن انجام شده است، ادامه داد: این دستاورد در هفته پژوهش عرضه می‌شود و خط تولید آن را نیز احتمالا در بهمن ماه راه اندازی خواهیم کرد.

بهشتی تولید زخم‌پوش‌ها را از دیگر دستاوردهای پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ذکر کرد و یادآور شد: در درمان زخم‌ها و به ویژه سوختگی‌ها مشکلاتی در ترمیم پوست وجود دارد که در این راستا محققان این پژوهشگاه زخم‌ پوش‌ها یا بافتی شبیه پوست مصنوعی را برای ترمیم زخم‌ها تولید کردند.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید telegram.me/akharinkhabar


ویدیو مرتبط :
نیمی از محصولات کشاورزی جهان در سطل زباله