سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت اله محسن حیدری در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرد


آیت اله حیدری شنبه در حاشیه ثبت نام در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان در فرمانداری اهواز در گفت وگو با ایرنا، هدف از شرکت در انتخابات این دوره را احساس تکلیف و وظیفه عنوان کرد.
وی درباره وظایف مجلس خبرگان گفت: وظیفه اصلی و قانونی این مجلس مربوط برای تعیین رهبری در زمانی است که جامعه با فقدان رهبری روبه رو می شود و نیز برای استمرار رهبری این مجلس وظیفه دارد.
عضو دوره چهارم مجلس خبرگان با بیان اینکه این مجلس برای رسیدگی به مشکلات مردم وظیفه قانونی ندارد، افزود: از آنجای که علمای عضو مجلس خبرگان در بین مردم حضور و نسبت به مشکلات مردم آگاهی دارند، همچنین بر اساس عهد و پیمانی که با خدا بسته شده، باید نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت نباشند و به عنوان صدای رسای مردم نزد مسئولان عمل کنند.
وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس خبرگان می توانند در راستای خیر و صلاح مردم، مسئولان را برای حل مشکلات ( اعم از فرهنگی، سیاسی و اقتصادی) ترغیب و در حد وسع خود پیگیری کنند.
به گفته وی، نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان امسال در زمان اجلاسیه آن مسائل استان را به رئیس جمهور انتقال داده و از وی خواستند برای حل آنها اقدام کند.
آیت اله حیدری، حضور حداکثری و رعایت آرامش و وحدت در جامعه را از شروط اساسی برای انتخابات عنوان کرد و گفت: سلامتی نظام و مشروعیت آن تا حدودی به سلامتی انتخابات بستگی دارد.
وی ضمن درخواست از مسئولان برای ایجاد محیط و شرایط آرام برای حضور حداکثری در انتخابات، از اقشار و گروه های مختلف دعوت کرد که مردم را برای حضور حداکثری ترغیب کنند تا نظام هر چه بیشتر استحکام یابد و در مقابل توطئه دشمنان بیمه شود.
بر اساس این گزارش، تاکنون آیت اله عباس کعبی (عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری)، آیت اله عبدالکریم فرحانی (معاون حوزه های علمیه کشور)، آیت اله سیدعلی شفیعی (نماینده فعلی مجلس خبرگان)، حجت الاسلام سیدحسن حسن زاده (امام جمعه موقت اهواز) و آیت اله سیدمحمدعلی موسوی جزایری (نماینده ولی فقیه در خوزستان) برای نامزدی در انتخابات این دوره مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند.
فرآیند انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری از 21 آذر در این شهرستان آغاز و از 26 آذر با شروع ثبت نام نامزدهای این انتخابات وارد مرحله اجرایی شده است.
همچنین ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از امروز شنبه آغاز شده است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان روز هفتم اسفند امسال برگزار می شود. تعداد نمایندگان خوزستان در مجلس خبرگان در این دوره از شش نماینده به هفت نماینده افزایش یافته است.
7151/ 6037

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
آرایش سیاسی انتخابات آینده مجلس خبرگان