حضور فرمانده کل قوا در دانشگاه امام حسین(ع)


فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) از حضور فرمانده معظم کل قوا در مراسم تحلیف دانش‌آموختگان این دانشگاه همزمان با ایام گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در این دانشگاه خبر داد.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) از حضور فرمانده معظم کل قوا در مراسم تحلیف دانش‌آموختگان این دانشگاه همزمان با ایام گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر در این دانشگاه خبر داد.

سردار مرتضی صفاری فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، درباره مراسم تحلیف دانش آموختگان جدید دانشگاه امام حسین(ع) با حضور فرمانده‌کل قوا و برنامه‌های این دانشگاه، گفت: طبیعتاً طبق روال هر سال در مراسم تحلیف این دانشگاه یک گروه از دانش آموختگان فارغ التحصیل شده و تعدادی نیروی جدید جایگزین آنها می‌شوند. امسال نیز به‌توفیق الهی فرمانده معظم کل قوا در مراسم تحلیف دانش آموختگان این دانشگاه حضور می‌یابند.

وی با اشاره به رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا درباره محتوای برنامه‌‌های مراسم تحلیف دانش‌ آموختگان و تأکید ایشان بر هماهنگ‌ شدن ابتکارات نظامی با محتوای معنوی و استفاده از خلاقیت پاسداران جوان در این زمینه افزود: این دانشگاه برنامه‌های میثاق خود را بر اساس رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا تطبیق می‌دهد و در تلاش هستیم تا بر اساس فرمایشات و پیشنهادات معظم‌له به دانشگاه امام حسین(ع)، بدون کاستی این برنامه‌ها را اجرا کنیم.

سردار صفاری در ادامه خاطرنشان کرد: در سال گذشته مراسم تحلیف دانش آموختگان این دانشگاه با روز پاسدار مصادف شد و ما نیز محتوای این برنامه را متناسب با میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار برگزار کردیم. امسال نیز چون این مراسم مصادف شده با نیمه شعبان و ایام فتح خرمشهر بنا داریم فضا‌سازی دانشگاه و محتوای برنامه‌های‌مان را متناسب با این روز به اجرا گذاشته و پذیرای حضور فرمانده کل قوا باشیم.

وی در توضیح بیشتر محتوای برنامه‌های دانشگاه همزمان با حضور رهبر انقلاب گفت: یکی از برنامه‌های امسال همچون سنوات گذشته برنامه معنوی تبادل پرچم است. در سال 93 سردار فضلی به‌عنوان پیشکسوت دوران دفاع مقدس و در سال 94 هم پدر شهید دانش منفرد پرچم را تحویل دانشجویان جدید الورود دادند. امسال نیز مادر شهیدان زین‌الدین پرچم را تحویل دانشجویان جدید این دانشگاه می‌دهد.

سردار صفاری افزود: در این مراسم طبق سنوات گذشته برنامه‌های نظامی، رزمی، آمادگی جسمانی و رژه صورت می‌پذیرد. در کنار این برنامه‌ها، شکل میدانی نیروها را طوری طراحی‌ کرده‌ایم تا نمایی از ظهور امام زمان(عج) را ترسیم کند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در تشریح بیشتر برنامه‌های فوق گفت: برای این برنامه‌ها از مربی نظامی خاصی استفاده نشده است بلکه اشخاصی که جلوه‌های میدانی و برنامه‌های هم‌‌طراز را اجرا می‌کنند از دانشجویان ارشد و دکتری این دانشگاه هستند. این دانشگاه دو گردان دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری دارد.


ویدیو مرتبط :
بیانات فرمانده معظم کل قوا در دانشگاه امام حسین 1394