علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



یگانهای واکنش سریع برای مقابله با تکفیری‌ها ایجاد شده است


به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در نشست با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: راهبرد آمریکا استفاده از این گروهک‌های تروریستی و تکفیری برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران است، چرا که در گذشته این کشور تجربه شکست در جنگ سخت از این نظام مردمی را تجربه کرده بود.

وی افزود: راهبرد امروز آمریکایی ها بهره گیری از گروهک های تروریستی و تکفیری است و از این گروهک ها هم استفاده سخت می کند و هم استفاده نرم، یعنی می خواهد که چهره اسلام را تخریب کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: بدانید گروهک‌های تکفیری و تروریستی حقیرتر از آن هستند که برای ما نگران‌کننده باشند، چرا که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از آمادگی و هوشیاری بالائی برخوردار هستند.

وی گفت: بدانید، یگان‌های مستقر در مرزها به‌خوبی حافظ مرزهای کشورمان هستند، این درحالی است که داعش به‌نیابت از استکبار در منطقه می‌جنگد و بوکوحرام به‌نمایندگی از آمریکا جنایت می‌کند، اما ما از این تهدیدها نمی‌ترسیم و در برابر جنگ‌های نیابتی برنامه‌ریزی گسترده داریم.

امیر پوردستان تاکید کرد: دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه و نفاق هستند و در چنین شرایطی، قطعا حفظ وحدت شیعه و سنی رمز پیروزی ایران اسلامی در برابر تهدیدات است.

وی افزود: بدانید اغلب اعضای نیروی زمینی و سربازان؛ افسران جوانی هستند که اغلب آنان دوران دفاع مقدس را ندیده اند، اما در ولایتمداری و وفاداری به فرهنگ شهادت، گوی سبقت را از پیشینیان ربوده اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش امنیت امروز ایران اسلامی را حاصل رشادت‌های سربازان در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با تقدیم ۴۶ هزار سرباز و نیروی کادر در طول جنگ و دفاع مقدس نقش ویژه‌ای در شکست دشمنان داشته و اکنون نیز در برابر تهدیدها آماده است.

وی با اشاره به تهدیدات جنگ نرم در سیستان و بلوچستان افزود: در سیستان و بلوچستان و سایر استان های مرزی طرح های دفاعی خاصی تمهید شده و تمام موارد لازم توسط کارشناسان اطلاعاتی رصد می شود، به طوری که هم اینک تیپ ایرانشهر در سیستان و بلوچستان به یگان واکنش سریع تبدیل و سایر یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این استان به خوبی تقویت شده اند.

امیر پوردستان تاکید کرد: همچنین، یک یگان هوایی نیز در زاهدان مستقر شده که در صورت لزوم از آن برای مقابله با تکفیری ها که اکنون در شعاع ۴۵ کیلومتری مرزها ما هستند، استفاده می شود.


ویدیو مرتبط :
نیروهای قدرتمند آماد باش و مقابله با واکنش سریع ارتش صربستان