علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



۳ تن از اعضای «لشکر طیبه» و «جیش محمد» پاکستان در هند کشته شدند


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، نیروهای امنیتی هند مدعی شدند از ۱۰ تروریست عضو گروه «لشکر طیبه» و «جیش محمد» پاکستان ۳ تن را کشته اند و ۷ تروریست دیگر موفق به فرار شده اند.

این تروریستها قصد داشتند به معبد «سومنات» در هند حمله کنند. نیروهای امنیتی هند برای دستگیری تروریستهای فراری به حالت آماده باش کامل در آمده اند.

چندی پیش ژنرال «ناصر جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به همتای هندی خود اطلاع داد که ۱۰ تن ار اعضای گروههای تروریستی «لشکر طیبه» و «جیش محمد» وارد ایالت «گجرات» هند شده اند و قصد انجام عملیات تروریستی را در هند دارند. بعد از این خبر نیروهای امنیتی در هند به حالت آماده باش درآمدند.

نیروهای امنیتی هند قصد دارند مابقی تروریستهای فراری را زنده دستگیر کنند تا بتوانند وجود آنها را در هند به اثبات برساندند.

لازم به ذکر است در ماه ژانویه در حمله تروریستی به پایگاه هوایی «پتان کوت» ایالت پنجاب هند ۷ تن از نیروهای امنیتی هند در نبرد با تروریستها کشته شدند. دولت هند نیز مدعی شده بود تروریستها با افرادی در شهر «بهاولپور» پاکستان در تماس بوده اند. اسلام آباد نیز در اقدامی «مولانا مسعود اظهر» سرکرده گروه تروریستی «جیش محمد» و ۱۲ تن دیگر از اعضای این گروه تروریستی را دستگیر و از آنها تفتیش و بازرسی به عمل آورد.

قرار بود در ۱۵ ژانویه دبیران کل امور خارجه هند و پاکستان در اسلام آباد با هم دیدار کنند و مذاکرات جامع بین دو کشور شروع شود اما بعد از این حادثه تروریستی مذاکرات به حالت تعلیق درآمد.


ویدیو مرتبط :
سوریه: کشته و زخمی شدن دهها تن از حشرات جیش الحر