سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



سامانه نرم افزاری پیش یابی وقوع سیل رونمایی می شود


مهر/ دبیر علمی سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران، از رونمایی سامانه نرم افزاری پیش یابی برای سیل در زمان برگزاری این کنفرانس خبر داد.

دکتر غلامرضا قدرتی امیری دبیر علمی سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران گفت: اولین و دومین دوره این کنفرانس در سالروز زلزله منجیل برگزار شد.

وی افزود: در این کنفرانس آخرین دستاوردهای دنیا در موضوعات سیل، زلزله، آفات کشاورزی، سنگ ریزش، ریزگردها و تغییرات اقلیمی بین محققین، دانشگاهیان و مدیران به اشتراک گذاشته می شود و به تصمیم گیران کشوری برای برنامه ریزی ها به ویژه در مورد بودجه کمک کند.

قدرتی ادامه داد: همچنین تلاش می شود از طریق این کنفرانس مقاوم سازی سازه ها و محصولات کشاورزی را طوری طراحی کنیم که در هنگام بروز حوادث کمترین اسیب را داشته باشیم و از طریق بیمه ها بتوانیم خسارات وارده را جبران کنیم.

وی گفت: به همین دلیل ۲۸ کارگاه آموزشی با موضوعاتی متناسب با وظایف ۱۴ کارگروه وزارتخانه های نیرو، مخابرات، کشور، آموزش عالی، آموزش و پرورش، بهداشت در این کنفرانس برگزار می شود.

قدرتی هدف از برگزاری این کارگاه ها را ایجاد هماهنگی بین این کارگروه ها به منظور به حداقل رساندن خسارات در هنگام وقوع حوادث طبیعی عنوان کرد.

وی همچنین به برگزاری نمایشگاهی در حاشیه این کنفرانس اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه سیستم های های تک، سیستم های الکترونیکی، پیش نشانگرها برای پیش بینی حوادث و دستگاه های کمک کننده در هنگام حوادث ارایه می شود.

قدرتی افزود: همچنین در این نمایشگاه طرح های جدید دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی برای پیش بینی سیل یا زلزله و طرح هایی برای ایجاد ارتباط بین بیمه ها و ارگان های دست اندرکار حوادث غیر مترقبه ارایه می شود.
دبیر علمی این کنفرانس همچنین از رونمایی از سامانه نرم افزاری پیش یابی برای سیل در این کنفرانس خبر داد و گفت: از طریق این سامانه می توان محل وقوع سیل را شناسایی و هشدارهای لازم را به مردم اعلام کرد و سازمان مدیریت بحران بتواند در سریع ترین زمان ممکن کمک های لازم را ارایه کند و میزان خسارات مالی و جانی را به حداقل برساند.

وی رونمایی از طرح هشدار سریع را از دیگر برنامه های این کنفرانس دانست و افزود: اطلاع یابی حتی در حد چند ثانیه از وقوع زلزله نیز می تواند به مردم هشدار دهد تا خود را به نزدیک ترین مکان امن مانند زیرمیز یا کنار ستون ها برسانند.

قدرتی گفت: طرح کنسرسیوم یا تجمیع بین بیمه ها به منظور تقسیم کار بین بیمه ها برای ارایه خدمات بهینه به مردم در هنگام بروز حوادث طبیعی نیز ارایه خواهد شد.

دبیر علمی سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران از حضور معاون اول رئیس جمهوری در مراسم افتتاحیه این کنفرانس خبر داد و افزود: وزیر کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران، محققان دانشگاهی و مراکز پژوهشی در این کنفرانس حضور خواهند داشت.

سومین کنفرانس مدیریت بحران ۲۴ و ۲۵ آبان ماه جاری با رویکرد توجه به اهمیت مقاوم سازی و بیمه در بحران های شهری و روستایی، در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.


ویدیو مرتبط :
فیلم آموزشی سامانه نرم افزاری مدیریت دانش - قسمت دوم