فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



فیلم محمدرضا اصلانی در دوسالانه معماری تهران به نمایش در می‌آید


به گزارش خبرگزاری فارس، پرشیا قره‌گوزلو، مدیر بخش «گفت و گوهای شهر و معماری» درباره برگزاری این سلسله جلسات که در دوسالانه معماری تهران برپا می‌شود، گفت: «فکر برگزاری این گفت ‌وگوها از همان زمان شکل‌گیری دوسالانه مطرح شد. هدف ما برای طراحی این گفت و گوها این بود که  رشته‌های دیگر را که به‌نوعی با معماری و شهرسازی درگیر هستند را به جامعه معماران معرفی کنیم. برگزاری نمایشگاه «شهر پس از نفت» بهانه‌ای شد تا زودتر از دوسالانه، این جلسات  را آغاز کنیم. اولین جلسه را هم با موضوع «اتوپیا و تصور آینده» در 29 فروردین ماه در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) برگزار کردیم.»

وی افزود: «در این جلسه فیلم «تهران هنر مفهومی» به کارگردانی محمدرضا اصلانی را با حضور خودشان نمایش و بررسی می‌کنیم. آقای اصلانی در جامعه فیلم‌سازان چهره بسیار شناخته‌شده‌ای هستند. دوسالانه معماری اگر محملی برای بیان موضوعات این‌چنینی و بینا رشته‌ای شود، اتفاقات خوبی را در حوزه افزایش دانش در معماری و شهرسازی شاهد خواهیم بود.»

طراح غرفه بینال ونیز سال 2016 درباره چرایی انتخاب فیلم محمدرضا اصلانی گفت:‌ «این نمونه یک فیلم موفق است که درباره شهر تهران ساخته‌شده است. در این فیلم، شهر به عنوان بستری برای هنر معرفی می‌شود. در این جلسه به غیر از محمدرضا اصلانی کارگردان اثر که توضیحاتی را درباره فیلم، ارائه خواهند داد، خانم غزال کرامتی و مجید منصور رضایی نیز توضیحاتی را درباره مفهوم متروپل ارائه خواهند داد.»

مدیر بخش «گفت و گوهای شهر و معماری» درباره هدف از برگزاری این سلسله جلسات گفت: «هدف بلند مدت ما از برگزاری این نشست‌ها این است که بتواند ارتباط بین معماران، شهر سازان و دیگر افرادی درگیری در امر شهر را  تقویت کند. البته موضوعات ما تنها به مباحث بینا رشته‌ای محدود نمی‌شود و به شکل تخصصی معماری و شهر سازی را مورد توجه  قرار می دهد.  برنامه‌های آینده این سلسله جلسات و گفتگوها  هم درباره موضوعاتی چون «معماری و شهر معاصر » خواهد بود. »

پرشیا قره‌گوزلو در پایان گفت: « ممکن است در ادامه مهمانان بین‌المللی هم در این جلسات گفت‌وگو داشته باشیم. پیش‌بینی ما این است که تا زمان برگزاری دوسالانه معماری تهران هر دو هفته یک بار این جلسات تشکیل شود. امیدواریم با برگزاری این جلسات امکان برقراری و ایجاد گفتگو را میان جامعه معماران، شهرسازان و رشته‌های مرتبط تقویت کنیم.»

«اولین دوسالانه معماری تهران» به دبیری دکتر حامد مظاهریان به همت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی شامل نمایشگاه‌های هنری، چیدمان، نمایشگاه‌های شهری، سمینار و کارگاه، از ۲۵ اردیبهشت تا آبان سال ۱۳۹۵ در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک ۵۱۴ برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از نمایشگاه می‌توانند به سایت     www.tehranarchitecturebiennial.org   مراجعه کنند.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نمایش فیلم "فرهنگ معماری" با زیر نویس فارسی - بخش دوم