دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر


دزدان خشن خیابان فرشته با تلاش نیرو‌های انتظامی تهران بزرگ شناسایی و در عملیات ضربتی دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در ساعت 20:00 ، سیزدهم بهمن ماه سال گذشته وقوع یک فقره سرقت بعنف منزلی ویلایی  در خیابان فرشته – خیابان تختی به کلانتری 101 تجریش اعلام شد . 

با حضور مأمورین کلانتری در محل و انجام تحقیقات اولیه از اهالی منزل مشخص شد که چند مرد با تهدید چاقو و قمه و با صورت پوشیده وارد خانه شده ، پس از بستن دست و پای صاحبخانه و همسرش اقدام به سرقت مقداری از طلا و جواهرات داخل خانه به ارزش تقریبی 120 میلیون تومان نموده و در حالیکه در ادامه ی سرقتشان قصد خارج کردن یک گاو صندوق از محل را داشتند ، همسایگان و اهالی متوجه حضور آنها در محل شده و به ناچار با رها کردن گاوصندوق از محل متواری شدند . 

دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر

پرونده در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ : 

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "سرقت بعنف منزل" و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 تهران ، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

اظهارات مالباخته : 

مالباخته پس از حضور در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : " حدودا ساعت 19:00 اینجاب بهمراه همسرم در داخل حضور داشتیم ؛ همسرم در داخل آشپزخانه در حال تهیه غذا بود و بنده نیز در حال تماشای تلویزیون بودم ؛ ناگهان درب ورودی منزلمان باز شد و تعداد 4 نفر مرد نقابدار وارد خانه شدند ؛ سه نفر از آنها با من درگیر شدند و مرا به زمین کوبیده و دستان و دهانم را بسته و در ادامه به شدت شروع به زدن من کردند و نفر چهارم نیز به سراغ همسرم رفت ؛ آنها با تهدید کشتن من و همسرم ، درخواست رمز گاوصندوق را کردند اما من حاضر به دادن رمز به آنها نشدم . [ در حالیکه آنها از گرفتن رمز نا امید شده بودند ] تصمیم گرفتند تا گاو صندوق را نیز با خودشان ببرند ؛ به همین علت چند نفر دیگر نیز به آنها اضافه شده و شروع به بردن گاوصندوق به داخل حیاط کردند ؛ آنها قصد داشتند تا گاوصندوق را با خودرو سواری آزرا بنده از خانه خارج کنند که گاوصندوق در داخل ماشین جای نگرفت . در همین زمان تعدادی از همسایگان با مشاهده تعدادی مرد نقابدار در داخل حیاط خانه متوجه سارق بودن آنها شدند ؛ سارقین با نامساعد دیدن شرایط صرفا با سرقت مقداری وجه نقد و طلا و جواهرات متعلق به همسرم از محل متواری شدند اما موفق نشدند که گاوصندوق را با خود ببرند " . 

دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر

وقوع دومین سرقت مشابه : 

همزمان با آغاز رسیدگی به پرونده سرقت بعنف منزل در خیابان فرشته ، وقوع سرقت مشابه دیگری اینبار در خیابان آفریقا به مرکز فوریت های پلیسی اعلام شد که با تشکیل پرونده مقدماتی ، این پرونده نیز جهت رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . 

مالباخته که بهمراه همسر و دخترش در زمان وقوع سرقت در داخل خانه حضور داشتند ، در خصوص سرقت منزلش توسط چند سارق نقابدار به کارآگاهان گفت : "ساعت 21:00 مورخه 25/11/1394 متوجه صدایی در راهرو منزل شدم ؛ دخترم از پشت چشمی در ورودی در حال نگاه کردن به داخل راهرو بود که ناگهان درب خانه با شدت و صدای زیادی باز شد ؛ شدت باز شدن در خانه به حدی زیاد بود که درب خانه پس از برخورد با صورت همسرم و ایجاد جراحت شدید بر روی صورت دخترم ، وی را به زمین زد و در ادامه سه مرد نقابدار قمه بدست ، وارد خانه شدند ؛ آنها ابتدا با افشانه اقدام به زدن اسپری اشک آور به چشمان ما کرده و در ادامه ، دست و پای هر سه نفرمان را بستند ؛ آنها پس از بریدن طلا و جواهرات داخل دستان همسر و دخترم ، ما را داخل یکی اتاق ها محبوس کردند ؛  در ادامه مقداری وجه نقد و همچنین مقداری از طلاهای همسر و دخترم که داخل یکی از کمدها نگهداری می شد را نیز سرقت کرده و به سرعت از خانه خارج شدند ؛ حدودا نیم ساعت از رفتن آنها گذشته بود که پسرم به خانه آمد و هر سه نفر ما را که با دست و پا و دهان بسته شده در داخل یکی از اتاق ها حبس شده بودیم ، نجات داد " . 

دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر

اقدامات پلیسی : 

در شرایطی که کارآگاهان با بررسی دو سرقت انجام شده اطمینان پیدا داشتند هر دو سرقت توسط یک گروه از سارقین انجام شده ، اقدامات پلیسی را در دستور کار خود قرار داده و در ادامه موفق به شناسایی یک دستگاه خودرو پژو پارس مشکی رنگ به شماره انتظامی ***م76 – ایران 99 شدند که بنا بر اظهارات تعدادی از اهالی محل اولین سرقت در خیابان فرشته ، با آن از محل متواری شده بودند .

کارآگاهان در اولین مرحله از شناسایی اعضای این گروه از سارقین خشن ، موفق به شناسایی اولین عضو گروه از سارقین بنام مسلم . ف (24 ساله) و در ادامه برادرش مرتضی . ف ( 23 ساله ) در منطقه شهریار شده اما به جهت شناسایی سایر اعضای گروه ، آنها را تحت مراقبت های پلیسی خود قرار دادند . 

دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر

با انجام اقدامات شبانه روزی ، 5 عضو دیگر این گروه از سارقین بنام های محسن . ش ( 23 ساله ) و یونس . ش ( 25 ساله ) ، وحید . ص ( 22 ساله ) ، سعید . ن ( 27 ساله ) ، کیانوش . گ ( 31 ساله ) در شهرستان کرج و مناطق کهریزک و قلعه حسن خان شناسایی و هر 5 نفر آنها در چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند . 

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد ، معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : "در تحقیقات اولیه متهمین صراحتا به سرقت بعنف منازل هر دو مالباخته اعتراف داشته اند ". 

دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر

سرهنگ کارآگاه داوود فـرد در ادامه با اعلام خبر انتشار بدون پوشش تصاویر هر هفت متهم و اعضای این گروه از سارقین خشن ، گفت : " با توجه به اعتراف صریح متهمین به انجام سرقت های خشن ، تعدد متهمین و احتمال ارتکاب سایر جرایم خشن و به جهت شناسایی سایر شکات و مالباختگان ، دستور انتشار بدون پوشش تصاویر متهمین از سوی مقام محترم قضایی صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمین شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .

دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر دزدان مخوف خانه‌های فرشته به دام افتادند/شاکی: با تهدید مرگ رمز گاوصندوق را گرفتند+تصاویر

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت رباتی که رمز گاوصندوق ها را باز می کند !