فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حمید حامی: مردم موسیقی فاخر را نمی‌پسندند


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، نشست خبری کنسرت حمید حامی ظهر امروز یکشنبه 6 دی 1394 در خانه هنرمندان برگزار شد. در این نشست حمید حامی و اعضای گروهش به بیان توضیحاتی درباره کنسرت پیش‌رو پرداختند.

بابک صحرایی شاعر و ترانه سرا در ابتدای این نشست گفت: در این کنسرت حمید حامی بعد از 5 سال در تالار وحدت به اجرای کنسرت خود می‌پردازد. این 5 سال دوری هم به خواسته خودش نبوده بلکه اتفاقاتی پیش آمده که او تا حد زیادی منزوی باشد. حامی در این 5 سال از خانه خود دور بوده اما از این پس می‌خواهد حضوری دوباره در عرصه موسیقی داشته باشد.

صحرایی با اشاره به کیفیت آثار حمید حامی تاکید کرد: حمید حامی اندیشه و آگاهی را سرلوحه کارها و فعالیت‌های خود قرار داده است. حامی دانش ترانه و موسیقی بالایی دارد و همین موجب شده تا از سر ناآگاهی و سرسپردگی وارد جریان‌های خاصی از موسیقی نشود.

بیماری دلیل 5 سال دوری از صحنه بود

حمید حامی نیز در این نشست خبری گفت: مدت‌ها پیش یکی از دوستان رسانه ای اولین کسی بود که خبر بیماری من را در یک رسانه منتشر کرد که من در ابتدا بسیار ناراحت شدم که چرا چنین خبری در مطبوعات منتشر می شود. اما بعدها که مطالعاتی را در این زمینه انجام دادم متوجه شدم که برای تمامی هنرمندان ممکن است چنین اتفاقاتی به وجود بیاید. بنابراین نباید از این شرایط فرار کنیم. اما آنچه که بیش از هر نکته دیگری توجه من را به خود جلب کرد، این بود که فهمیدم این استرس و فشار روانی است که باعث بروز چنین بیماری برای من شده است.

وی ادامه داد: طی ماه های گذشته و بعد از اینکه یکی از قطعه‌هایم در فضای مجازی منتشر شد، متوجه شدم طرفدارانم به صورت تصاعدی زیاد شدند و این نکته بسیار ارزشمندی بود که توجه من را به خود جلب کرد و باعث شد تا انگیزه‌هایم برای برگزاری کنسرت و اجراهای زنده بیشتر شود.

حامی در ادامه این نشست خبری با اشاره به دوری 5 ساله خود از اجراهای زنده گفت: دوری من تنها به صرف اعتراضات همیشگی ام به جریان موسیقی نبوده است. کما اینکه بیماری هم تاثیر زیادی در دور بودن من از صحنه های اجرا داشت. اما ماجرا از زمانی آغاز شد که بنده در یک مقاله اعتراضی به وجود مافیای موسیقی در ایران اعتراض شدیدی کردم و در همان جا گفتم که نابرابری بسیاری در فضای موسیقی وجود دارد. این نابرابری به حدی بود که من به خاطر آن ورزش را هم رها کردم اما چون موسیقی بخش زیادی از زندگی من است، نمی توانستم آن را به راحتی ترک کنم به همین جهت تصمیم گرفتم که بار دیگر به جریان موسیقی کشور بازگردم و فعالیت هایی را در این زمینه انجام دهم.

مردم موسیقی فاخر را نمی پسندند

حمید حامی در این نشست خبری با اشاره به اینکه قرار بود تور کنسرت هایش از کشورهای اروپایی آغاز شود، گفت: به دلیل اینکه اعتقاد دارم اغلب مردم موسیقی فاخر را نمی پسندند، بنابراین تصمیم گرفتم برنامه کنسرت هایم را از اروپا و کشور فرانسه آغاز کنم. حتی تصمیم بر این بود که کتاب شعرم را نیز به زبان فرانسه در این کشور منتشر کنم. اما ماجرا به شکلی هدایت شد که اول تصمیم بگیریم کنسرت کوچکی را در تالار وحدت تهران برگزار کنیم. به هر ترتیب آنچه برای ما بیش از هر نکته دیگری مهم بوده، ارائه یک موسیقی با کیفیت در سالنی مناسب است.

این خواننده در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: من خواننده پاپ نیستم، من یک خواننده پاپ کلاسیک هستم. به اعتقاد من خواننده پاپ همانی است که صبح از خواب بیدار می‌شود، بعد از اینکه صبحانه خود را خورد آهنگ و شعری را آماده می‌کند و تا غروب آن اثر را منتشر می‌کند.

وی ادامه داد: این قطعه‌ها به طور حتم بعد از یک ماه فراموش می‌شوند و دیگر اثری از آنها نیست. آنچه برای من مهم است ارائه یک اثر موسیقایی فاخر و ارزشمند از نظر ترانه و آهنگسازی است که حرف‌هایی برای گفتن دارد و می تواند تا مدتها در ذهن شنیداری مخاطب قرار بگیرد.

حامی با اشاره به برگزاری کنسرت خود در تالار وحدت گفت: پاسخ دادن به اینکه چرا مسئولان تالار وحدت این مکان را به کنسرت‌های پاپ هم اختصاص می‌دهند، وظیفه من نیست و من اطلاعی در این زمینه ندارم اما باید اشاره کنم که موسیقی من در این کنسرت، موسیقی فاخری است که در آن اندیشه وجود دارد.

محمدرضا عقیلی رهبر ارکستر کنسرت حمید حامی نیز در این نشست خبری توضیح داد: در برنامه ای که قرار است روز هفتم دی ماه در تالار وحدت روی صحنه ببریم، تلاش کردیم تا از سازهای آکوستیک استفاده کنیم و فکر می کنم با توجه به نوع موسیقی که ارائه می‌دهیم، اجرایی متفاوت را به صحنه می‌بریم.

وی افزود: ما سعی کردیم ارکستر جمع و جوری را فراهم کنیم که با کمک هنرمندان شاخصی چون رضا تاج بخش، کریم قربانی و ناصر رحیمی و دیگر هنرمندان شایسته موسیقی این سرزمین، کنسرت قابل قبولی را به مخاطبان ارائه دهیم و امیدوارم در این راه موفق بوده باشیم.

رضا تاج بخش یکی دیگر از هنرمندان اصلی کنسرت حمید حامی نیز در این نشست خبری با اشاره به جزئیات کنسرت گفت: در این برنامه بیش از 18 قطعه موسیقایی از منتخب آلبوم های حمید حامی از جمله «آخدا» و «یه لحظه عاشق شو» برای دوستداران و طرفداران این خواننده اجرا می شود که امیدوارم بعد از 5 سال دوری وی از اجراهای زنده، بتوانیم برنامه خوبی را به مخاطبان ارائه دهیم.

کنسرت حمید حامی 8 دی 1394 ساعت 20:00 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
مصاحبه ی حامی با سایت موسیقی ما با موضوع مافیای موسیقی