سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آزمایش مخفیانه پهپادهای گوگل


به گزارش گرداب، گاردین نوشت: این پهپادهای خورشیدی در ایالت نیومکزیکو مورد آزمایش قرار گرفته‌اند تا با استفاده از آنها بتوان از آسمان خدمات اینترنت فوق سریع به علاقمندان ارائه کرد.

در قالب طرح مخفی گوگل در این زمینه که SkyBender نام دارد، فناوری خاصی برای انتقال داده به کار گرفته شده و آزمایش‌های مربوطه از تابستان سال گذشته در جریان است. همچنین پهپادهای متنوعی برای آزمایش این فناوری به کار گرفته شده اند.

گوگل برای تامین فضای مورد نیاز برای آزمایش پهپادهای خود به طور موقت فضایی به وسعت تقریبا 1400 متر مربع را در اختیار گرفته و مرکز خاص کنترل پهپادهای خود را نیز در همین محل برپا کرده است.

فناوری جدید گوگل انتقال چند گیگابایت داده را در هر ثانیه ممکن می کند که 40 درصد سریع تر از فناوری نسل چهارم LTE است. گوگل می‌گوید با تکمیل آزمایش هایش هزاران پهپاد خورشیدی خودکار را در سطح جهان به پرواز درمی‌آورد تا دسترسی به اینترنت را به سادگی ممکن کند.

مهم‌ترین مزیت امواج میلیمتری مذکور که در طیف فرکانسی جدیدی قابل دسترسی می‌شوند هدایت مناسب ترافیک و عدم ایجاد اختلال و شلوغی در زمان ارائه خدمات اینترنت است.

البته گوگل اولین سازمانی نیست که به دنبال ارائه چنین خدماتی است. ارتش آمریکا هم در سال 2014 طرحی موسوم به موبایل هات اسپات به اجرا گذاشت تا از انبوهی از پهپادها برای برقراری ارتباطات با سرعت یک گیگابیت در ثانیه برای عملیات نظامیان خود در مناطق دورافتاده استفاده کند.

گوگل مجوز کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا را برای تداوم این آزمایش ها در نیومکزیکو تا ماه جولای به دست آورده است. احتمال می رود استفاده عملی از این خدمات تا سال 2018 ممکن شود.


ویدیو مرتبط :
آزمایش پهپادهای پستچی در سوئیس