سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



محسنی‌اژه‌ای: بعضی کسانی که گذشته خوبی داشتند امروز مسیر جهنم را می‌روند


محسنی‌اژه‌ای: بعضی کسانی که گذشته خوبی داشتند امروز مسیر جهنم را می‌روندتسنیم/ معاون اول قوه قضائیه گفت: کسانی که گذشته بسیار خوبی داشته‌اند و در زمان انقلاب و قبل از آن و در زمان جنگ و بعد از آن و حتی در اوج مسائل مختلف کارهای بسیار خوبی کرده‌اند امروز نمی‌دانم که چه شده مسیری را می‌روند که مسیر آن جهنم خواهد شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دیوان عدالت اداری با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: امیدوارم خداوند حداقل در این ماه به ما توفیق بدهد تا در قول و فعل‌مان منصف باشیم و لااقل در این ماه شریف هم انصاف داشته باشیم هم ظلم نکنیم.

وی اضافه کرد: اگر قرار است در جایی سخن بگوییم و از کسی تعریف کنیم به همان میزان که شایستگی آن فرد است زبان به مدح بگشاییم و اگر قرار است کسی را مذمت کنیم، به میزان بدهی‌ها این کار را انجام دهیم.

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ظلم یک نوع بی‌انصافی است، افزود: ظلم در بسیاری از موارد جرم و در موارد کثیری از اکبر کبائر است.

محسنی‌اژه‌ای را یکی از مصادیق ظلم را انکار حق خواند و افزود: در بسیاری موارد اتفاق می‌افتد که انسان حقایق روشن و حق مسلم را منکر می‌شود و انکار حق یک نوع ظلم است.

وی تاکید کرد: با کمال تأسف عده‌ای با قلم و زبان‌شان در این نظام جمهوری اسلامی که انفاس طیبه امام راحل (ره)‌ و مجاهدت‌های آن مرد بزرگ و همه دین‌مداران بنا گذاشته شده است و قوانین و اقدامات آن از تاریخ پایه‌گذاری تا به امروز با رهبری‌ها و فرماندهی‌های مقام معظم رهبری به جلو می‌رود، یکسری حقایق بسیار روشن دارد که متاسفانه برخی این حقایق روشن را منکر می‌شوند.

معاون اول قوه قضائیه توضیح داد: متاسفانه عده‌ای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به تعبیر همه منصفین و حتی از زبان بسیاری از غیردوستان یک قانون مترقی، جامع، نشأت گرفته از اسلام ناب و برمبنای عقل و دین تنظیم شده است را نمی‌پذیرند و منکر می‌شوند.

محسنی اژه‌ای افزود: عظمتی که جمهوری اسلامی ایران امروز در دنیا پیدا کرده است و بر اساس حرکت‌های امام خمینی (ره) و رهبری‌های مقام معظم رهبری، اسلام عظمت مجدد پیدا کرده توسط عده‌ای دیده نمی‌شود و متاسفانه برخی‌ها همین را هم منکر می‌شوند و نمی‌توانند بپذیرند.

وی افزود: متاسفانه گاهی اوقات عده‌ای با بی‌انصافی که از ابتدا تا به امروز دارای مسئولیت‌های گوناگون بودند سخن می‌گویند و قلم می‌زنند و حقایق را منکر می‌شوند و مسائل را مخدوش می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اصل 173 قانون اساسی اظهار کرد: کدام نظام در دنیا به این معنا در جهت احقاق حقوق مردم اجازه می‌دهد که به تناسب این اصل و اصل 170 قانون اساسی هر گاه مصوبه‌ دولت خلاف قانون و مقررات باشد ابطال شود.

محسنی اژه‌ای ادامه داد: به عبارتی دیگر هر فرد و شخصی از آحاد جامعه که بداند مصوبه یا‌ آیین‌نامه دولت و دستگاه‌های اجرایی برخلاف قانون و مقررات است می‌تواند ابطال آن را از دیوان عدالت اداری بخواهد.آیا کرامتی بالاتر از این می‌تواند برای فردی قائل شد؟

وی گفت: هیئت دولت با افراد متخصص می‌نشینند و قانونی را تدوین و تصویب می‌کنند اما هر فردی از آحاد جامعه چنانچه تشخیص دهد که این آیین‌نامه یا قانون برخلاف مقررات است می‌تواند ابطال آن را درخواست کند و دیوان عدالت اداری نیز موظف به رسیدگی است.

وی تاکید کرد: متاسفانه عده‌ای قانون اساسی به این مترقی را نادیده می‌گیرند و به برخی از حواشی و ضعف‌های اجرایی و غیراجرایی می‌پردازند و این نظام مظلوم را ظالمانه و غیرمنصفانه می‌کوبند.

وی گفت: نه شیطان بزرگ و نه روباه پیر و نه سایر دشمنان دین بلکه برخی در داخل کشور با دشمن و شیطان بزرگ همراهی می‌کنند و این قانون اساسی را که اصول مختلفش در جهت تحقق مردمسالاری دینی و تکیه بر مردم، مقررات و موازین اسلامی است را می‌کوبند.

معاون اول قوه قضائیه اضافه کرد: متاسفانه همین افراد با کشورها زبان به تمجید و توصیف نظاماتی می‌گشایند که بویی از مردمسالاری دینی نبرده‌اند و در آنجا خبری از دموکراسی و حقوق بشر نیست.

وی گفت: ظالمانه و بی‌انصافی است که برخی حکومت‌های منطقه که یک بار انتخابات به خود ندیده‌اند و در تمام دوران سلطنت‌هایشان یک بار یک فرد عاقل، فهیم، جامع‌الشرایط، مدیر، مدبر و دلسوز بر آنها حکومت نکرده است مورد تمجید واقع شود و آن وقت از این کشورها حمایت شود و علیه جمهوری اسلامی ایران صبح تا شب و از شب تا صبح با تبلیغات فراوان کار می‌کنند و متاسفانه در داخل نیز با آنها همکاری می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای ادامه داد: کسانی که گذشته بسیار خوبی داشته‌اند و در زمان انقلاب و قبل از آن و در زمان جنگ و بعد از آن و حتی در اوج مسائل مختلف کارهای بسیار خوبی کرده‌اند امروز نمی‌دانم که چه شده مسیری را می‌روند که مسیر آن جهنم خواهد شد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: تسنیم


ویدیو مرتبط :
چه کسانی بی حساب به بهشت یا جهنم می روند؟