سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



دانشجویان استنفورد نوعی ماشین خودران توسعه داده اند که با سرعت بالا حرکت می کند [تماشا کنید]


دانشجویان استنفورد نوعی ماشین خودران توسعه داده اند که با سرعت بالا حرکت می کند [تماشا کنید]

شاید رالی کردن با ماشینی که هیچ سرنشینی ندارد کمی بی مفهوم به نظر برسد. لذت اصلی مسابقات اتومبیل رانی را راننده های آن می برند که می توانند با سرعت بسیار بالا، خودرو را کنترل نموده و خود را به انتهای خط برسانند.

اما تعدادی از دانشجویان دانشگاه استنفورد در طی تحقیقات خود یک دستگاه آئودی کوپه ی TTS را مورد آزمایش قرار داده اند تا به صورت خودران مسیر مسابقه را همانند یک راننده ی پیست با سرعت بالا طی نماید.

تیم یاد شده سرعت خودرو را بالای 190 کیلومتر در ساعت قرار داده اند و کنترل حرکت و سرعت در پیچ ها را به نوعی برنامه کامپیوتری سپرده اند که بر اساس رانندگی حرفه ای های این حوزه تعریف و ساخته شده است.

آنها همچنین زمان بسیاری را صرف تحقیق و تست برای کنترل خودرو در سرعت های 80 تا 110 کیلومتر در ساعت نموده اند که عموما بیشتر تصادفات در این بازه ی سرعتی صورت می پذیرند. به دنبال این تحقیقات آنها می توانند زمان و روش درست ترمز کردن و کاهش سرعت اتومبیل را تعیین نموده و از پیشامد هر نوع برخورد و تصادفی جلوگیری نمایند.

در طول روزهای مسابقه، تیم یاد شده به گروه های مجزا تقسیم می شوند تا هر کدام روی موضوع خاصی تحقیق نمایند. به گفته یکی از محققان این پروژه، در طول مسابقه ممکن است اتفاق های ناخواسته ای روی دهد، از این رو باید برای هر رویدادی یک راهکار فوری پیدا نمایند.

به طور مثال، در طول یکی از دوره های آزمایشی ماشین خودران مورد بحث، یکی از دانشجویان مقطع دکترا توانست در لحظه الگوریتم های تغییر مسیر فوری را توسعه داده و همزمان با او، فردی دیگر روش های رانندگی راننده های حرفه ای را مطالعه می نمود تا الگوهای رفتاری آن را به الگوریتم یاد شده اضافه نماید.

نتیجه این همکاریِ گروهی و آمادگیِ دائمی نوعی صنعت جدید در حوزه خودرو است که ماشین های خودران را قادر می سازد با سرعت بسیار بالا حرکت نمایند.

در ویدئوی زیر می توانید حرکت ماشین آئودی خودران با سرعت حدود 193 کیلومتر در ساعت را در پیست اتومبیل رانی مشاهده نمائید.

منبع: engadget

برچسب‌ها:خودروی بدون رانندهدانشگاه استنفوردرالیسرعتماشین خودران

اشتراک‌گذاری:


ویدیو مرتبط :
بالاترین سرعت حرکت یک ماشین