برنامه‌های رادیو ایران و تهران در شهادت بانوی دو عالم


برنامه‌های رادیو ایران و تهران در شهادت بانوی دو عالمباشگاه خبرنگاران/ رادیو ایران و تهران با ویژه برنامه های خود سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را به سوگ می‌نشیند.
برنامه "دورعاشقان" شنبه و یکشنبه از ساعت 20 تا 21 با تهیه کنندگی حسین معصومی ، گویندگی مهدی طهماسبی و کارشناس مجری گری مجید حسینی از آنتن رادیو ایران پخش می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ریاضت کارشناس برنامه به موضوع الگو بودن شخصیت حضرت زهرا(س) در همه زمان ها اشاراتی خواهد داشت .همچنین مهدیه پهلوانی در آیتم "به رنگ یاس" در گفت و گو با استادان حوزه خواهران، ویژگی های شخصیتی آن حضرت را برای بیان می کند .
"شمیم یاس" ویژه برنامه دیگر گروه فرهنگ و اندیشه است که فردا یکشنبه از ساعت 9:30 صبح تا 11:30 با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن سعیدی با شرحی بر حدیث کساء پخش می شود.
گفتنی است مهدی طهماسبی گوینده و محمد نصر آبادی کارشناس مجری این ویژه برنامه است.
ویژه برنامه های شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از رادیو تهران
برنامه «سرمشق» روز یکشنبه ساعت 15:30 دقیقه با روایت محمدصالح اعلاء مشکلات زنان پردغدغه را در جامعه مطرح می‌کند و سپس راهکارهایی از زندگی بانوی دو عالم ارائه می کند.
این برنامه رادیویی شامل گزارش، کارشناسی و روایت سبک زندگی حضرت فاطمه (س) است که به گویندگی سودابه آقاجانیان در جدول پخش رادیو تهران قرار گرفته است.
مسابقه "مفتاح" به صورت بسته های 30 امتیازی با سوالات واژه شناسی، احکام و شهرستان های استان تهران اجرا می شود. علاقه مندان با انتخاب بسته 24 امتیازی با سوالات تهران شناسی، شخصیت های تهران و ضرب المثل های اخلاقی در این مسابقه شرکت می کنند.
علاوه بر این، شرکت کنندگان می توانند با انتخاب بسته های 22 امتیازی با پیام های اخلاقی و شهروندی همراه با بخش بازیگری و گزارشگری محله در این مسابقه شرکت کنند. در بسته 18 امتیازی نیز سوال ها از متن خوانده شده ، پرسیده می شود. گزیده ای از سخنان بزرگان، فیلم و سریال با اجرای فاطمه نصر آبادی از ساعت 17:30 دقیقه شنبه، یکشنبه و دوشنبه از رادیو تهران پخش می شود.
همچنین ویژه برنامه «بانوی آب و آیینه» در روز شهادت حضرت فاطمه (س) از ساعت 16:30 دقیقه شنوندگان را همراهی می کند.
تمرکز اصلی این برنامه رادیویی بر محور ولایت‌مداری و حفظ سلاله ایشان برای ماندگاری ولایت است که در دو برهه تاریخی آن را بیان می‌کنیم.
در این برنامه با حضور حشمت‌الله قنبری و حجت‌الاسلام شیروانی کارشناس مذهبی، با نگاهی به زندگی حضرت فاطمه (س) ، ولایت‌مداری و تأثیر آن زندگی را بیان کنیم.
حماد خزایی تهیه‌کننده، سعید بارانی گوینده و مریم چوپانی نویسنده در برنامه «بانوی آب و آیینه» با شما همراه می شوند.
گفتنی است رادیو تهران با ویژه برنامه «راوی چه کسی است» سیاه‌پوش عزای دختر رسول خدا (ص) می‌شود.
این برنامه با بخش‌های مختلف کارشناسی، تاریخ‌‌نگاری و سخنان بزرگان 23 اسفند ماه از ساعت 7 روی آنتن می رود.
در برنامه «راوی چه کسی است» احادیث مختلفی از حضرت امیر(ع)، امام حسن مجتبی(ع) و دیگر بزرگان دین نقل می‌شود و در بخش کارشناسی نیز سخنان بزرگان و علمای دین روایت می شود.
سعید بارانی گوینده و راوی ویژه برنامه شب شهادت حضرت صدیقه کبری(س) است که به مدت یک ساعت مهمان خانه‌ها می‌شود.
همچنین شبکه رادیویی تهران نمایش رادیویی «کوثرنامه» را با هنرمندی اکبر زنجانپور، احمد ایرانیخواه، شهین نجف زاده، محمدرضا علی و تعداد دیگری از هنرمندان روی آنتن می برد.
این نمایش به کارگردانی اکبر زنجانپور، صدابرداری علی حاجی نوروزی و گویندگی مریم نشیبا از روز شنبه ساعت 1:30 دقیقه از رادیو تهران شنیده می شود.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
شهادت بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س)