ماشین شناس/ فیس لیفت «MKZ» معرفی شد


  X  

تاریخ خبر : جمعه 1394.09.06 - 15:25

ماشین شناس/ فیس لیفت «MKZ» معرفی شد

پرشین خودرو/ لینکلن در نمیشگاه لس آنجلس به معرفی فیس لیفت جدید لینکلن MKZ پرداخت.
درخصوص طراحی ظاهری این سدان بدون اغراق می‌توان گفت که لینکلن فیس لیفت جدید خود را تنها با طراحی یک جلوپنجره اختصاصی به نام خود ثبت کرده است، چون در نگاه اول و حتی زوم کردن بر روی بعضی قسمت‌ها، شباهت‌های بسیار زیادی میان این سدان و جگوار XE به چشم می‌خورد که عمده دلیل آن به خاطر شباهت‌هایی میان چراغ‌های پیشانی با چراغ‌های مخصوص روز نواری شکل کپی یکدیگر، مجموع سپری با ورودی‌های هوایی که در محصولات جگوار هم دیده می‌شود و دست آخر نیز فرم خاص بدنه است. البته در همین طراحی، شرکت خودروسازی لینکلن کمی شیطنت کرده و انگار واقعا از طراحی جگوار الگوبرداری کرده است، چون دقیقا هم اندازه جلوپنجره جگوار XE، بر روی سپر و در زیر جلوپنجره لینکلن MKZ برآمدگی دیده می‌شود.
در بخش مولد قدرتی و از آنجایی که حیات این سدان آمریکایی نشات می‌گیرد، از یک پیشرانه منحصر به فرد 3 لیتری GTDI شش سیلندر با آرایش V شکل سیلندرها استفاده شده که با رساندن دور موتور به محدوده مورد نظر، حداکثر قدرتی 350 اسب بخاری (261 کیلووات) و گشتاوری 541 نیوتن متری تولید می‌کند. البته لینکلن براساس ادعایی عجیب عنوان کرده که در نسخه تک محور محرک، پیشرانه خودرو قادر به تولید قدرتی 350 اسب بخاری خواهد بود، ولی وقتی یک سیستم درایو چهارچرخ محرک بر روی MKZ نصب می‌شود، میزان قدرت تولیدی پیشرانه به 400 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند، ولی همچنان گشتاور تولیدی 541 نیوتن متری ثابت می‌ماند!
علاوه بر این پیشرانه شش سیلندر، لینکلن اعلام کرده که یک سیستم محرک هیبریدی هم برای این سدان در نظر خواهد گرفت که از یک موتور بنزینی 2 لیتری چهار سیلندر و یک موتور الکتریکی تشکیل می‌شود، ولی جزییاتی در مورد مقدار قدرت و گشتاور تولیدی آن ارائه نکرده است.

نظر شما


ویدیو مرتبط :
معرفی Opel آسترا 2012 فیس لیفت