سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



واقعیت مصاحبه با بزرگان حوزه در مورد صلاحیت «سید حسن» چه بود؟


سیدمهدی حسینی؛ خبرنگار حوزوی: در روزهاى گذشته رسانه هاى مخالف حضور یادگار گرانقدر امام حضرت آیت الله سید حسن خمینى، خط خبرى جدیدى را آغاز كردند و تنها راه احراز صلاحیت علمى داوطلبان را، شركت در آزمون شوراى نگهبان اعلام كردند! و در حالى كه هیچ دعوتنامه اى براى مجتهد عزیز صادر نگردیده، عدم حضورش را به عنوان انصراف تلقى كردند!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدى حسینى؛ خبرنگار حوزوی: ١. تقریباً همه بزرگان حوزه، حقیر را به خوبى مى شناسند و این افتخار را داشته ام كه با آنها در سالهاى اخیر گفتگوى اختصاصى داشته باشم. ( در كارنامه چهار سال فعالیت خبرى خود، نزدیك هزار گفتگوى اختصاصى با بزرگان حوزه انجام داده ام كه مى تواند در كتاب گینس هم ثبت شود!).كامپیوتر حقیر در بر دارنده ى صوت قریب به اتفاق این گفتگوهاى ارزشمند و بعضاً تاریخى است.تا دیروز هم هیچ گاه مصاحبه هایم مورد تردید قرار نگرفته بوده اند و جز اكرام و احترام چیزى از این بزرگان تصیبم نشده است.

٢. در روزهاى گذشته رسانه هاى مخالف حضور یادگار گرانقدر امام حضرت آیت الله سید حسن خمینى، خط خبرى جدیدى را آغاز كردند و تنها راه احراز صلاحیت علمى داوطلبان را، شركت در آزمون شوراى نگهبان اعلام كردند! و در حالى كه هیچ دعوتنامه اى براى مجتهد عزیز صادر نگردیده، عدم حضورش را به عنوان انصراف تلقى كردند!

٣.بنده نیز احساس وظیفه كردم و از محضر بیش از بیست تن از فقیهان به نام حوزه دو سؤال را پرسیدم:

الف: راه هاى احراز صلاحیت علمى و اجتهاد یك فرد به طور كلى چیست؟

ب: آیا با توجه به اینكه از آیت الله حاج سید حسن خمینى كتاب هاى علمى و صدها ساعت صوت موجود است، براى شوراى نگهبان "ممكن" است كه با رجوع به آنها، صلاحیت علمى ایشان را احراز كنند؟ به بیان دیگر آیا صلاحیت علمى یادگار امام با توجه به كتب علمیه و صوتهاى درس، "قابل" احراز مى باشد؟

٤. تمامى كسانى كه به سؤال بنده پاسخ دادند از جمله سرور معظممان آیت الله علوى گرگانى و سایر بزرگواران، در پاسخ به سؤال اول راههاى احراز اجتهاد از منظر فقهى را پاسخ داده و در سؤال دوم نیز فرمودند: بله؛ شوراى نگهبان مى تواند با مراجعه به آثار علمى ایشان، وظیفه ى خود را انجام دهد( كه این به معناى تكذیب خط خبرى مذكور در بند ٢ بود). و صوت این مصاحبه ها نیز در كامپیوتر من ذخیره شده و قابل ارائه است.

٥. در هنگام انتشار این مصاحبه ها، بعضى از رسانه ها عمداً و بعضى سهواً مصاحبه ها را به معناى "تأیید" اجتهاد یادگار امام توسط علماى حوزه منتشر كردند و سپس رسانه هاى معاندى كه تمام توانشان را جهت تخریب بیت امام به كار بسته اند به طور سازمان یافته از این بزرگان پرسیدند كه آیا شما اجتهاد ایشان را "تأیید" كرده اید؟

یعنى سؤالى كاملاً انحرافى و مشوب به اغراض كثیف سیاسى! و كاملاً غیر مرتبط با آنچه بنده از محضرشان پرسیده بودم!

و از همه عبرت آموزتر و هوش رباتر این بود كه "صداى جمهورى اسلامى" كه از كنار تأییدهاى محكم علماى بزرگ نسبت به بیت امام به سكوت مى گذرد و اخبار ایشان را نیز به طور كامل سانسور مى كند، خبر تكذیب غیر كامل یكى از علما را به گوش مردم مى رساند! من خود در تاكسى شنیدم كه صداى ملى، تكذیب یكى از این بزرگواران را اطلاع رسانى نمود! جلّ الخالق از بغض و حقد نسبت به بیت بنیانگذار امام!

٦. البته بعضى از آن بزرگان همچون آیات:محفوظى، سید جعفر كریمى، مسعودى خمینى، احمد بهشتى و... در پاسخ به سؤال بنده، به صراحت اجتهاد یادگار عزیز امام را نیز "تأیید" كردند اما گروه دیگر صرفاً "قابلیت احراز" را مورد تاكید قرار دادند. از جمله حضرت آیت الله كریمى جهرمى و آیت الله ایمانى و...

٧. در این دو روز جداى از خط تخریب علیه یادگار عزیز امام _كه بى شك بى نتیجه است و به بركت روح پرفتوح امام، این خورشید تابان روز به روز پر نورتر خواهد شد_ ، این رسانه ها با اعتبار رسانه اى بنده بازى كرده و مرا به جعل خبر متهم نمودند و من كه دستم از همه جا كوتاه است ایشان را به جدم واگذار مى كنم. و البته به جهت معذورات اخلاقى از انتشار بعضى از صوتها خود دارى مى كنم.

٨. سخنى هم با سه بزرگوارى ( از جمع بیش از بیست آیت الهى كه با بنده گفتگو كرده اند) كه به سؤالات انحرافى پاسخ به حق دادند و به نوعى موجب تكذیب من شدند دارم: حضرات آیات! من شما را آیات الهى مى دانم و شما را پیروان راستین ائمه صادقین مى شمرم! من واقع را به رشته تحریر در آوردم: آیا این نوشته مرا نیز "تكذیب"مى فرمایید؟

٩. در پایان به عنوان یك "طلبه" كه بر حسب احساس وظیفه شرعى، اهل رسانه نیز شده است، به بزرگواران شوراى نگهبان خاضعانه یادآورى مى كنم: سه تن از بزرگانى كه در مصاحبه با بنده اجتهاد آیت الله مظلوم سید حسن خمینى را "تأیید" كرده اند( آیات: محفوظى، كریمى و امینى) همان شاهدان صادقى هستند كه در بزنگاه تاریخ، مرجعیت مقام معظم و منیع رهبرى را "تأیید" كرده اند. چگونه مى توان سخن نااهلان را ملاك قرار داد و گفت اجتهاد یادگار امام "قابل احراز" نمى باشد و شهادت این بزرگواران بى اثر است؟!


ویدیو مرتبط :
مصاحبه با رغبتی درباره رد صلاحیت کرانچار (نود ۱۷ آذر)