یدالله صمدی: فیلم «پدر آن دیگری» محصول زمان خودش است


  X  

یدالله صمدی: فیلم «پدر آن دیگری» محصول زمان خودش است

مهر/ یدالله صمدی معتقد است داستان و فضای داستان رمان «پدر آن دیگری» محصول زمان خود است و لزومی نداشت در اقتباس سینمایی، داستان را به دهه ۹۰ نزدیک کنیم.
یدالله صمدی کارگردان فیلم سینمایی «پدر آن دیگری» درباره شرایط اکران فیلمش گفت: هنوز به آنچه که از شرایط اکران در ذهن داشتم نرسیدم اگرچه بخشی از این مساله به جشنواره سال گذشته برمی گردد اما نمی خواهم حرفی از آن روزها بزنم چون من حق و مزدم را همان زمان و این روزها که فیلم روی پرده است از مردم گرفتم.
وی افزود: هنوز هم معتقدم حق فیلم دست مردم است و وقتی به سینماهای مختلف می روم و کنارشان می نشینم واکنش‌شان به فیلم بازگوی همه چیز است. این عکس العمل ها برایم شیرین تر از اتفاقاتی است که در جشنواره ها می افتد. تحت تاثیر قرار گرفتن خانواده هایی که برای دیدن فیلم می آیند برای خیلی اهمیت دارد.
این کارگردان درباره عصر و زمانی که قصه روایت می شود، بیان کرد: «پدر آن دیگری» بر اساس رمانی به همین نام است که سال ۷۴ توسط پرینوش صنیعی نوشته شد. همان موقع من این کتاب را خواندم و تصمیم گرفتم به قلم نویسنده وفادار باشم چون به نظر این قصه محصول زمان خودش است از طرفی به نظرم قشنگ بود که فیلم هم حال و هوای همان دوران را به تصویر بکشد. آن روزگار قشنگی خود را داشت و گاهی باید به آن روزها نقبی زد.
وی ادامه داد: گذشته ای که خاستگاه این رمان است به دور از ویژگی هایی بود که امروز وجود دارد. مثلا آن زمان موبایل نبود و چالش ها به گونه دیگری رقم می خورد. امروز با حضور تکنولوژی نویسندگان دست شان بسته است و این باعث می شود زود به بن بست برسند. الان یک پسر بچه ۶ ساله می تواند با یک موبایل پیام بفرستد. در این شرایط به‌روز کردن قصه اصلا معنی نداشت.
این کارگردان در پایان گفت: تکنولوژی در عین حال که در اغلب امور راهگشا هست اما راه های زیادی را هم کور کرده یعنی در قصه نویسی گاهی مزاحمت است گاهی چاره ساز. این کارآمدی تکنولوژی هیچ تناسبی با قصه ما نداشت و لزومی هم ندیدیم بخواهیم قصه ای به این شیرینی را به‌روز کنیم.


ویدیو مرتبط :
پدر آن دیگری / کارگردان: یدالله صمدی