فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



پوچ بودن رویایی آمریکایی به ایران می‌رسد/ رمان برنده پولیتزر ۱۹۹۷ ترجمه می‌شود


به گزارش خبرگزاری فارس، نشر شورآفرین شاهکار استیون میلهاوزر، «مارتین درسلر: داستان یک رویاپرداز آمریکایی» را با ترجمه‌ زهرا اسماعیلی‌نژاد منتشر می‌کند.

استیون میلهاوزر (متولد سوم آگوست 1943) از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان آمریکایی است که در سال 1997 برای رمان «مارتین درسلر؛ داستان یک رویاپرداز آمریکایی» موفق به کسب جایزه‌ پولیتزر شد. میلهاوزر برای همین رمان نامزد نهایی کتاب ملی آمریکا نیز شد.

رمان ماجرای زندگی سرمایه‌گذار جوان و خوشبینی به نام مارتین درسلر را در اواخر قرن نوزدهم در نیویورک روایت می‌کند. مارتین درسلر، کسب‌وکار خود را به عنوان پادوی سختکوش در مغازه‌ سیگارفروشی پدرش آغاز کرد. در طی دوران پرجنب‌وجوش جوانی‌اش از عرش به فرش رسید و دو خواهر که یکی در حاشیه بود و دیگری شریک تجاری‌اش نیز همراه وی بودند. کم‌کم مکاشفات او جسورانه‌تر و جسورانه‌تر می‌شد و بین رویا و واقعیت، دیوانگی و بلندپروازی، هنر و صنعت دست‌وپا می‌زد و حس محکوم به فنابودن در روانش شکل می‌گرفت تا این‌که در انتهای رمان، این سفر مسحورکننده به قلب رویاپرداز آمریکایی به پایان تلخ و شیرینش می‌رسد. تمرکز این رمان بر خیال‌پردازی‌های مارتین برای ایده‌های تجاری بزرگ و حس غریزی او برای هماهنگ‌سازی سیستم‌های بزرگ است.

در طول رمان، مارتین همواره بر این باور بود که چیز بهتری در انتظار او است و یکی از درون‌مایه‌های این رمان، پوچ‌بودنِ رویای آمریکایی است.

انتهای پیام/

http://fna.ir/BZ4DH8


ویدیو مرتبط :
تشکیل انجمن دختران رویایی داستان نویسی و رمان خوانی