فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



نیک‌نژاد: هنوز دستمزد «دودکش۱» را دریافت نکرده‌ام/نگارش سریالی جدید با حضور برق‌نورد و آذرنگ


به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، نشست بررسی سریال «قرعه» عصر امروز با حضور برزو نیک نژاد(کارگردان)، محمود اتحادی(تهیه کننده)، هومن برق نورد، حمیدرضا آذرنگ و فروغ قجابگلی (بازیگران) در خبرگزاری فارس برگزار شد.

بنا بر این گزارش، برزونیک‌نژاد کارگردان سریال «قرعه» در این نشست گفت: در اصل باید بگویم هیچ‌کس ما را مجبور به ساختن سریالی نمی‌کند و ما خودمان می‌پذیریم که در این زمان کوتاه کاری را برای پخش در ایام نوروز برسانیم و بنابراین مؤظف هستیم تا کار خود را به خوبی انجام دهیم.

وی با اشاره به حضور برق‌نورد گفت: روزهایی پیش می‌آمد که می‌بایست هومن را حدود 500 پله بالا و پایین می‌بردیم و او آنقدر خسته می‌شد که می‌گفت فردا نمی‌آیم اما فردا زودتر از همه عوامل سر صحنه حاضر می‌شد و با اینکه آفیش نبود در کنار ما قرار می‌گرفت. در ادامه جا دارد از هدایت هاشمی به خاطر بازی و گریم سنگینی که هر روز روی صورتش اعمال می‌شد تشکر کنم.

نیک‌نژاد نیز درباره حضورش در کنار سیروس مقدم گفت: از این بابت خوشحالم که چندین سال در کنار ایشان دستیاری کردم امسال در جشنواره فیلم فجر سه نفر از دستیاران آقای مقدم در بخش سودای سیمرغ فیلم‌هایی را کارگردانی کرده بودم که یکی از آنها خودم بودم. در ادامه باید بگویم بعد از این همه مدت یک پکیج کامل پشت دوربین حضور داشت که از همکاری با آنها لذت بردم.

وی درباره نویسندگی آثار نمایشی نیز گفت:‌ نویسندگی مقوله بسیار مهمی است و من علاقه شدیدی به نوشتن دارم اما از آنجایی که همیشه کمترین هزینه به نویسنده یک اثر اختصاص می‌یابد نمی‌توانم این ریسک را بپذیرم که در مدت زمان یک سال روی 26 قسمت از یک سریال زمان بگذارم که در نهایت دستمزدم برابر با یک بازیگر درجه 3 و یا 4 باشد.

کارگردان سریال «دردسرهای عظیم» درباره حضور هومن برق‌نورد در این سریال گفت: برخی می‌گفتند هومن برق‌نورد سریال را از یکنواختی و ریزش مخاطب نجات داده است و آنقدر این جمله برایم جالب بود که مدام سر ضبط هومن را به شوخی نجات‌دهنده این سریال صدا می‌زدیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: دلیل اینکه الان شاهد حرف‌ها و گله‌‌های حمید و هومن هستید فقط و فقط این است که این دو عزیز با تمام دل‌شان در این سریال کار کردند.

نیک‌نژاد درباره تزریق کمدی از جنس قلم خود به این سریال گفت: معتقدم اگر مرا به عنوان کارگردان این سریال انتخاب کردند حتما به این موضوع واقف بودم و من نیز در قرعه با اعتماد به نویسنده طنز ذاتی‌ام را به فیلمنامه تزریق کردم.

وی ادامه داد: در این سریال غلامرضا نیک‌خواه که نقش فتحی را بازی می‌کرد عزادار پدر خانمش بود و بسیار ناراحت بود اما زمان‌هایی که جلوی دوربین می‌آمد ناراحتی‌اش را فراموش کرده و می‌خندید این موضوع در هیچ شغلی اتفاق نمی‌افتد و فقط باید بازیگر باشی تا اینها را بفهمی.

این کارگردان در پاسخ به این سوال که چرا با وجود کامل نبودن متن شروع به ساخت این سریال کردید گفت: وقتی به یک گروهی اعتماد دارید قطعا همین کار را خواهید کرد من در سریال‌های «پایتخت 1»، «دودکش 1»، «دردسرهای عظیم 1و 2» هیچکدام فیلنامه کامل در اختیار نداشتیم و معتقدم که با نعمت سلامتی که خداوند به ما عطا کرده کار می‌کنیم. حمیدرضا آذرنگ در همان روزهای ضبط این سریال مشغول بازی در یک تئاتر بود و باید راس ساعت مقرری گروه را ترک می‌کرد اما آنقدر دلش باری کار می‌تپید که حتی در شرایطی برای جلوتر افتادن ما از زمان تئاتر خود کم می‌کرد.

کارگردان سریال «قرعه» با اشاره به طنز بودن این سریال گفت: خیلی‌ها معتقدند قرعه خنده‌دار نبود اما من می‌گویم این سریال یک زندگی واقعی را به تصویر می‌کشید که غم و شادی را در کنار هم داشت و در حال حاضر از نتیجه کار راضی هستیم.

نویسنده «دودکش1» ادامه داد: در حال حاضر مطمئنم که اگر سریال قرعه در ایام نوروز آن طور که ما می‌خواستیم دیده نشده در عوض در بازپخش‌ها بیشتر دیده خواهد شد. برای تولید این سریال خودم با آذرنگ و برق‌نورد تماس گرفتم و با بازیگری می‌توانم همکاری کنم که او را بفهمم در اصل باید بگویم قبل از اینکه سکانسی را جلوی دوربین ببریم یک بار کار را در ذهنم می‌سازم و کارگردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: هیچ فردی هم سن و سال من پیدا نمی‌کنید که حدود 24 سال در تلویزیون و سینما فعالیت داشته باشد یکی از اصول کارهایم این است که با بازیگران ثابت و شاید تکراری کار می‌کنم و اگر بگویم برای تمامی کارهایم به آذرنگ و برق‌نورد پیشنهاد همکاری دادم دروغ نگفتم. قبول دارم که قرعه ضعف‌هایی دارد اما تلاش شبانه‌روزی این گروه باعث شد که این ضعف‌ها کمتر شود تا جایی که می‌توانم بگویم حاضرم با این گروه به میدان جنگ هم بروم.همه ما دوست داریم برای مردم‌مان کار کنیم و این دوست داشتن مطلقا منت‌گذار نیست بلکه دوست داریم کار کنیم تا دیده شویم.

کارگردان سریال «دردسرهای عظیم» گفت: از همان ابتدا معلوم بود که سریال و متن آن برای عید نوروز است همه ما ایرانی‌ها آدم‌های منطقی هستم اما دلی کار می‌کنیم و وقتی این اتفاق می‌افتد تأثیر مثبتی نیز روی مردم خواهد گذاشت. باید بگویم «قرعه‌» سخت‌ترین سریالی بود که در تمام زندگی‌ام ساخته‌ام. همه ما دستمزدهای خود را دریافت می‌کنیم اما خستگی «قرعه‌» بر تن من به عنوان کارگردان ماند آن هم به دلیل الفاظ رکیکی که در فضای مجازی به ما نسبت دادند و گفتند سریال شما باعث حذف سریال «دودکش‌2» شده است در صورتی که من و هومن برق‌نورد همان‌هایی بودیم که «دودکش 1» را ساختیم. من به عنوان نویسنده و خالق شخصیت‌ها و برق‌‌نورد نیز به عنوان شخصیت اصلی سریال. «دودکش» بخشی از وجود من است درست است که برق‌نورد به عنوان بازیگر به آن جان دوباره داد اما الان فکر می‌کنم کاش سریال دیگری را با «قرعه‌» قیاس می‌کردند نه «دودکشی» که از جان و دل برایش مایه گذاشته بودم.

وی درباره نگرانی‌اش از نتیجه «دودکش2»ادامه داد: هفته‌ای دو سه بار با محمدحسین لطیفی صحبت می‌کردم و نگران بودم که آیا برای «دودکش 2» اتفاق خوبی می‌افتد یا نه،در آن زمان که با تمام جانم برای «دودکش1» مایه گذاشتم تا الان هنوز بخشی از دستمزدم را دریافت نکرده‌ام.

برزو نیک‌نژاد در ادامه افزود:‌ با سنجیدن همه شرایط معتقدم که بیشترین فشار کاری روی من بود اتفاقی که آذرنگ به آن اشاره کرد در خیلی از سریال‌ها رخ نمی‌دهد اما در دودکش اتفاق افتاد. در سریال دودکش تک‌تک شخصیت‌ها کاملاً پخته شده بودند و فکر می‌کنم برق‌نورد تا 20 سال دیگر هم «دودکش» را طور دیگری دوست داشته باشد.

نویسنده سریال دودکش با اشاره به حضورش در این سریال گفت: قبل از شروع به نگارش سریال «دودکش» کنم قرار بود سریالی به نام «طلاق ممنوع» را بسازم که به دلایلی نشد و در ادامه آن طرح دودکش را با وجود 5 قسمت کلید زدیم و حتی فرصت نشد مراحل اداری را طی کنیم در همان اثنا به برق نورد گفتم به این دلیل که فرصت محدودی در اختیارم بود به برق‌نورد گفتم که شخصیت «فیروز» را براساس نوع بازی تو نوشتم و در ادامه به کار گروهی اعتماد و اعتقاد بسیاری دارم. اگر بهترین فیلم‌نامه هم در اختیارم باشد و زمانی برای پرداخت آن نداشته باشیم قطعاً لطمه خواهد خورد.

در ادامه این نشست نیک‌نژاد درباره ساخت سریال‌‌های مناسبتی گفت: همه ما کارگردان‌ها خیلی صادقانه دوست دارم تا مرد مناسبتی‌ساز برای رسانه‌ای مثل تلویزیون باشیم اما از طرفی معتقدم سریال مناسبتی یعنی سریالی که در ماه رمضان پخش شود. چرا که سریال‌‌های مناسبتی ماه رمضان از پرمخاطب‌ترین زمان‌ها است.

وی در ادامه بیان داشت: مدیران تلویزیون برای ساخت کارهای مناسبتی تا لحظه آخر منتظر بهترین طرح هستند و معمولاً این دست سریال‌ها به صورت گروهی مقابل دوربین می‌رود.

این کارگردان‌ ادامه داد: من از دستیاری کارگردان و نویسندگی به کارگردانی رسیدم معتقدم وقتی وارد ساخت سریال‌های مناسبتی می‌شویم می‌بایست بسیاری از فرمول‌هایی را برای این موضوع بدانیم. در این زمینه صحبت‌‌های هومن برق‌نورد را قبول دارم و از نظر من نیز سریال مناسبتی یعنی سریالی که برای ماه رمضان ساخته می‌شود چرا که مخاطب بسیاری خواهد داشت و مردم به واسطه حال و هوای این ماه کمتر به سمت تماشای ماهواره می‌روند. سریال «گاهی به پشت‌سر نگاه کن» سریال مناسبتی نبود اما به واسطه حضور در باکس رمضان و به دلیل فرمول خاصی که کارگردان آن می‌دانست بسیار دیده شد.

وی درباره کار جدیدش بعد از «قرعه» همچنین گفت: چند روز پیش با برق‌نورد و آذرنگ شروع به نگارش یک قصه جدید کردیم و روی آن کار می‌کنیم علاوه بر ما چند نفر بازیگران دیگری نیز در این اثر حضور خواهند داشت.

نیک‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره عدم حضورش در «دودکش‌2» نیز گفت:‌ ظرفیت‌های این سریال آنقد&a


ویدیو مرتبط :
10 بازیکنی که بیشترین دستمزد را دریافت می کنند