فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



تصویر ایرانی سیاه و ترسناک در جشنواره فیلم ساندنس


به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، دوره بعد از رقابت‌های سینمایی جشنواره فیلم ساندنس سال آینده میلادی 21 الی 31 اکتبر در حالی برگزار می‌شود که برگزارکنندگان این دوره اسامی فیلم‌های بخش میدنایت (نیمه شب) را روز گذشته اعلام کرده‌اند.

در میان 10 فیلم اعلام شده این بخش نام فیلم «زیر سایه» ساخته «بابک انوری»، کارگردان ایرانی مقیم انگلستان به چشم می‌خورد.

فیلمی ترسناک که بازیگرانی چون «نرگس رشیدی»، «آوین منشادی»، «بابی نادری» (بازیگر فیلم ضد ایرانی آرگو) و «آرش مرندی» (بازیگر فیلم ضد ایرانی «دختری تنها در شب پیاده به سوی خانه می‌رود») در آن ایفای نقش کرده‌اند.

فیلم درباره زنی به نام «شیده» است که در دهه 80 میلادی در بحبوحه جنگ ایران و عراق در تهران زندگی می‌کند. او به خاطر آنکه نامش در لیست سیاه قرار گرفته از دانشکده پزشکی اخراج شده و اکنون که همسرش به جنگ رفته با دخترش «درسا»، تنها در خانه زندگی می‌کند. خانه‌اشان مورد اصابت موشک قرار می‌‌گیرد ولی موشک عمل نمی‌کند.

 

کمی پس از این اتفاق درسا به شدت دچار مشکلات روحی روانی می‌شود و «شیده» در تحقیقات متعددش برای یافتن پاسخی برای این آشفتگی از طریق یکی از همسایه‌ها در می‌یابد که موشک عمل نکرده همانند طلسم نفرین شده، ارواح بد نهادی که با باد سفر می‌کنند را به خانه آنها کشانده است. «شیده» می‌فهمد که یک نیروی ماوراءالطبیعه در تلاش است تا درسا را تسخیر کند و او هیچ راهی ندارد مگر محافظت از دخترش.

فیلم سینمایی «زیر سایه» به زبان فارسی ساخته شده و محصول مشترک دو کشور اردن و انگلستان است.

این فیلم هم‌اکنون در مرحله پس از تولید بوده و قرار است سال 2016 میلادی اکران عمومی شود.

«بابک انوری» که فیلمنامه پروژه سینمایی «زیر سایه» را نیز خودش نوشته است، پیش از این سال 2012 میلادی برای ساخت فیلم کوتاه «دو با دو» نامزد جایزه آکادمی فیلم بریتانیا شده است. او در گذشته اجراهای زنده خوانندگانی چون «لیدی گاگا» و «پیکسی لات» را کارگردانی کرده است.
دو با دو در کشور انگلستان و در یک مدرسه ایرانی ساخته شده و چهارمین فیلم کوتاه «بابک انوری» به شمار می رود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
جشنواره فیلم فجر 33: فیلم سینمایی « ماهی سیاه کوچولو »