سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آيا پردازنده هشت هسته اي AMD تقلبي بود؟


مجله سخت افزار/ پردازنده هاي هشت هسته اي سري بولدوزر AMD و پس از آن در سري ويشرا براي دوستداران اين برند بسيار خوشايند و مايه سرافرازي در مقابل رقيب ديرينه بود. هر چند نتايج تست و بنچمارک ها نشان مي داد که هشت هسته پردازشي چندان کارآمد نيست و تبليغات صورت گرفته در خصوص پردازنده هاي AMD تا حدودي اغراق آميز است. اغراق آميز بودن تبليغات براي کاربران امري طبيعي است و بسياري از شرکت هاي توليد کننده در خصوص محصولات خود به نکات عجيب و شگفت انگيزي اشاره مي کنند که شايد در عمل قادر به ارائه آنها نباشند. دادگاهي در منطقه شمالي کاليفرنيا به دليل تبليغات نادرست و اغراق آميز در خصوص پردازنده هاي هشت هسته اي بولدوزر، کمپاني AMD را مورد بازخواست قرار داده و مديران اين شرکت بايد در خصوص اتهام وارد شده پاسخگو باشند.

در ادعاي مطرح شده بر عليه AMD به اين نکته اشاره شده که پردازنده هاي بولدوزر به صورت فيزيکي تنها 4 هسته پردازشي دارند. اي ام دي براي به دست آوردن هشت هسته پردازشي بايد از دو ماژول 4 هسته اي استفاده مي نمود، اما آنها فقط از يک ماژول فعال بهره گرفتند و اين به معني حضور فيزيکي 4 هسته در پردازنده هاي بولدوزر است. در حقيقت AMD براي نمايش تعداد هسته ها به شرايط شبيه سازي شده بسنده کرده و به صورت فيزيکي پردازنده هشت هسته اي وجود خارجي ندارد. اين کمپاني در حالي پردازنده هاي هشته هسته اي خود براي کامپيوترهاي دسکتاپ را روانه بازار کرده بود که اينتل در آن روز ها به توليد محصولات چهار هسته اي Core i7 مشغول بود.

تصوير بالا به مقايسه کارايي دو پردازنده AMD FX-9370 و Intel Core i7-6700K مي پردازد، هر چند نماينده اينتل چهار هسته پردازشي دارد و حدود 500 هزار تومان نيز از نماينده AMD گران تر است، اما اينتل انتخاب بسياري از کاربران در حال حاضر به شمار مي رود. نظر شما در مورد پردازنده هاي هشت هسته اي AMD چيست؟ پيش بيني شما از نتيجه دادگاه چيست؟


ویدیو مرتبط :
پردازنده های 16 هسته ای AMD سری zen