سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اینکه نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم، عقب افتادگی است / در انتخابات سال 76 پیش از شمارش آرا و اعلام نتایج به رئیس دولت اصلاحات تبریک گفتم / در مجلس کاری کردم که حتی یک روز بین اکثریت و اقلیت تنش ایجاد نشد


عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت تحمل دیدگاههای سیاسی احزاب نسبت به هم گفت: اگر نتوانیم دیدگاههای همدیگر را تحمل کنیم جامعه پیشرفت نخواهد کرد.

به گزارش «انتخاب»، حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری چهارشنبه در نشستی با عنوان بررسی راهکارهای تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان با تقدیر از استاندار خوزستان به دلیل داشتن سعه صدر و آستانه تحمل بالا در شنیدن دیدگاه های مختلف، اظهار کرد: اگر نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم این دلیل عقب افتادگی ما است.

وی افزود: در 37 سال گذشته از عمر انقلاب دیدگاه های متفاوتی در جامعه وجود داشته و این دیدگاهها به اشکال مختلف مطرح شده است و همواره ممکن است این دیدگاهها از سوی افراد و جریانات سیاسی تغییر کند.

به نوشته ایرنا، ناطق نوری گفت: به عنوان مثال در ابتدای انقلاب دیدگاهی که نسبت به من مطرح بود ابتدا دیدگاه طرفداری از سرمایه داری بود و بعدا دیدگاه جامعه نسبت به من تغییر کرد و گفتند شما طرفدار پا برهنگان هستید.

ناطق نوری افزود: شاید دیدگاههای سیاسی قابل تغییر باشند ولی هیچگاه دیدگاههای اعتقادی قابل تغییر نیستند و بعنوان مثال کسی که به صورت اعتقادی ولی فقیه را پذیرفته نمی تواند بعدا آن را انکار کند.

وی گفت: همه ما به اصل ولایت فقیه اعتقاد داریم و معتقدیم که ولایت فقیه یکی است و دین خدا عوض نمی شود.

وی با بیان اینکه جابه جایی دیدگاهها و نظرها یک امر سیاسی یا سیاسی کاری است و اعتقادی نیست گفت: با روشی که در این 37 سال پیش گرفتم نگاه مثبتی به من در جامعه وجود دارد که یکی از علت های آن شناخته شدن مجلس پنجم به عنوان بهترین مجلس در این دوره ها بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در مجلس پنجم با وجودی که من جزو گروه اکثریتی بودم ولی به گونه ای عمل کردم که حتی یک روز بین گروه اکثریت و گروه اقلیت تنشی ایجاد نشود و حتی در مواردی دستگیر گروه اقلیت در مجلس بودم.

ناطق نوری در ادامه با اشاره به داشتن اتحاد در عین تفاوت دیدگاه ها گفت: در انتخابات ریاست جمهوری سال 76 با وجود شکست خوردن، پیش از شمارش آرا و اعلام نتایج به رئیس دولت اصلاحات تبریک گفتم و این کار آسیب و ضرری به نظام و انقلاب وارد نکرد.

وی با اشاره به امضای لایحه یک فوریتی ساختمان کنفرانس دولت های اسلامی و اصلاح آن به لایحه ای دوفوریتی در زمان مدیریتش بر مجلس شورای اسلامی گفت: در این لایحه و ایجاد ساختمان کنفرانس دولت های اسلامی منافع ممکلت در میان بود و با وجودی که دولت لایحه یک فوریتی داده بود من آن را تبدیل به دو فوریتی کردم تا زودتر در مجلس مطرح و تصویب شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص طرح حضور 30 درصدی بانوان در مجلس شورای اسلامی هم یادآور شد: من موافق این طرح نیستم و این طرح نوعی توهین به جامعه بانوان است چرا که در آن تبعیض است و شاید در یک شهری بخواهند به بیش از 30 درصد بانوان رای دهند.

وی افزود: برای حضور بانوان در مجلس خبرگان رهبری نیز شورای نگهبان هیچ منعی ندارد و تا کنون نیز تعدادی از بانوان ثبت نام کردند که باید اجتهاد آنها بررسی شود.

ناطق نوری در ادامه بیان کرد: در زمانی که سوار کار هستید نمی توانید خاطرات را مرور کنید اما زمانی که کنار بروید می توانید خاطرات را مرور کنید و زندگی کردن در هیچ دوره ای زیباتر از دوره زندگی با خاطرات نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: این خاطرات زمانی زیبا می شود که حق کسی را پایمال نکرده باشید و از خاطرات خود لذت ببرید؛ عذاب وجدان نیز در آن دوره می آید و در زمان پای کار بودن نمی توان عذاب وجدان را چندان احساس کرد.


ویدیو مرتبط :
نتایج شمارش آرا تا ساعت 8 صبح _ 25-03-1392