سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



کشته شدن 8 سرباز و 22 شبه نظامی کرد در تازه‌ترین درگیری‌های ترکیه


به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از انفجار دو بمب در جنوب شرق ترکیه، درگیری های خونین بین نیروهای امنیتی و شبه نظامیان پ ک ک بار دیگر تشدید شده است.

بر اساس اعلام مقام های نظامی ترکیه، در درگیری های دو روز گذشته حداقل هشت سرباز ارتش و 22 شبه نظامی کرد کشته شده اند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفته است که خشونت و تهدیدی که از سوی داعش و شبه نظامیان کرد علیه ترکیه وجود دارد، توجیه مناسبی برای اجرای قانون مقابله با تروریسم از سوی آنکارا است.

اتحادیه اروپا از ترکیه خواسته است تا اصلاحاتی ساختاری را در قوانین مربوط به مقابله با تروریسم اجرا کند تا بتوان به توافق نهایی در زمینه آزادسازی ویزا برای اتباع ترکیه دست یافت.

اردوغان تاکید کرد: مقابله نیروهای امنیتی با تروریست ها با عزم و جدیت قاطع ادامه خواهد یافت. رئیس جمهور ترکیه هرگونه بازگشت به مذاکره با شبه نظامیان پ ک ک را رد کرده است.

ارتش ترکیه اعلام کرد: 6 سرباز در جریان درگیری با شبه نظامیان کرد در استان حکاری کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

دو سرباز دیگر نیز بر اثر سقوط یک فروند بالگرد در استان حکاری کشته شده اند. 6 شبه نظامی کرد نیز در جریان عملیات در این منطقه کشته شدند. یک شبه نظامی کرد نیز در درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در استان سیرت کشته شده است.

روز پنجشنبه نیز 15 شبه نظامی پ ک ک در استان سرناک کشته شدند. ارتش ترکیه افزود: حملات هوایی علیه مواضع پ ک ک در مناطق کوهستانی شمال عراق نیز ادامه دارد. در مجموع بیش از 140 شبه نظامی کرد در حملات هوایی طی روزهای 29 آوریل تا 10 می کشته شده اند.

با آغاز درگیری های نظامی بین ارتش ترکیه و شبه نظامیان پ ک ک پس از شکسته شدن آتش بس دو سال و نیم در جولای گذشته، هزاران شبه نظامی و صدها سرباز و نیروی امنیتی ترکیه کشته شده اند.

پ ک ک که از سوی ترکیه و متحدان غربی آن در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد، از سال 1984 میلادی تاکنون فعالیت خود را برای جدایی از ترکیه آغاز کرده و در این مدت بیش از 40 هزار نفر کشته شده اند.

انتهای پیام/
 


ویدیو مرتبط :
کشته شدن دو شبه نظامی پ ک ک در ترکیه