ورزشی


2 دقیقه پیش

رونمایی از جوان‌ترین فاتح تاریخ در روز تصادف روزبرگ و همیلتون

تسنیم/ قهرمانی پسری که هنوز به سن اخذ گواهینامه رانندگی در کشورش نرسیده، اتفاق مهم مرحله پنجم فصل ۲۰۱۶ فرمول یک بود.مرحله پنجم فصل 2016 فرمول یک در پیست کاتالونیای اسپانیا ...
2 دقیقه پیش

مرزبان گزینه جدی سپاهانی‌ها بعد از ویسی

تابناک/ علیرضا مرزبان به عنوان جدی ترین گزینه تیم فوتبال سپاهان برای فصل اینده است.بعد از پایان فصل پانزدهم و ناکامی سپاهان در لیگ مسئولان این باشگاه در پی جانشین استیماچ ...



مصائب کار کردن در سازمان لیگ از زبان رئیس سابق/ پورحسن: موقع خداحافظی داورزنی با من دست نداد!


به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، منوچهر پورحسن، در مورد برگزاری دیدار خیرخواهانه بین تیم‌های یاران مرحوم علی ستوده روان و هنرمندان اظهار داشت: از شیعی تشکر کردم که زحمت کشید و چنین برنامه‌ای را تدارک دید تا یادی از مرحوم علی‌ ستوده‌روان شد که هم کارمند ایران‌خودرو بود هم سرپرست تیم‌های مختلف ورزشی در ایران‌خودرو و فدراسیون والیبال بود. بازیکنان قدیمی هم زحمت کشیدند و باید از آنها تشکر کرد.

وی ادامه داد: دیدن ستاره‌های سابق تیم ملی در کنار هم بسیار لذتبخش بود. من زمانی برای همین بازیکنان داوری می‌کردم و حالا با دیدن برخی صحنه‌ها خاطرات گذشته برایم مرور شد. امیدوارم این کارهای خیرخواهانه تداوم داشته باشد و بتوانیم با برگزاری این گونه مراسم‌ها یاد و خاطره پیشکسوتان را گرامی بداریم.

رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون والیبال در مورد برگزاری جلسه سرمربیان تیم‌های لیگ برتری با درخشنده رئیس جدید سازمان لیگ و تغییر برنامه قبلی لیگ برتر خاطرنشان کرد: برنامه‌ای که ما تدوین کردیم بر اساس نظر خود باشگاه‌ها بود و حالا هم که تغییر کرده بر اساس نظر باشگاه‌ها است اما باید بگویم زمانی مصطفی کارخانه به من گفت اگر می‌خواهیم حق به حق‌دار برسد بهتر است مسابقات به صورت 3 از 5 برگزار شود تا شانس نقش کمتری در موفقیت تیم‌ها داشته باشد.

* کم کردن تاثیر شانس با برگزاری مسابقات به صورت 3 از 5

پورحسن افزود: برگزاری بازی‌ها به صورت 3 از 5 شانس بیشتری را به تیم‌هایی می‌دهد که با برنامه هستند اما با توجه به اینکه امسال باید تمرکز ما روی تیم ملی باشد و بازیکنان نباید مصدوم شوند بهتر است بازی‌ها به صورت 2 از 3 انجام شود. اگر این فکر را در همان ابتدای فصل می‌کردند مجبور نمی‌شدند که برنامه‌ها را در نیم‌فصل تغییر دهند.

وی با بیان اینکه ما سعی می‌کردیم همیشه مشورت کنیم، گفت: برای تغییر برنامه‌ها بر اساس یکی از بندهای آئین‌نامه سازمان لیگ باید تمام تیم‌ها رضایت داشته باشند و ما نمی‌توانستیم حتی با وجود یک رای مخالف موضوعی را تصویب کنیم. در آن زمان ما خودمان موافقت تیم‌ها را می‌گرفتیم. برای مثال سال گذشته برخی‌ها با تک‌بازی مخالف بودند، اما ما از آنها خواستیم که با این موضوع موافقت کنند. چرا که زمان کافی در اختیار نداشتیم و همین موضوع هم اتفاق افتاد.

* پیکان، شهرداری ارومیه و بانک سرمایه مدعیان قهرمانی

رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون والیبال در مورد اینکه چه تیمی امسال شانس قهرمانی دارد، عنوان کرد: تیم‌های شهرداری ارومیه، بانک سرمایه، پیکان و حتی ثامن‌الحجج خراسان شرایط خوبی دارند و می‌توانند مدعی باشند تیم سایپا هم اگر حمایت شود چون بازیکنان جوان در اختیار دارد می‌تواند برای مدعیان خطرناک باشد اما می‌توانم بگویم قطعا سایپا قهرمان نمی‌شود و در مجموع می‌توانیم بگوییم تیم‌های پیکان، بانک سرمایه و شهرداری ارومیه از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر هستند.

پورحسن در پاسخ به این سؤال که با توجه به انصراف برخی تیم‌ها از حضور در لیگ برتر فکر می‌کنید نیم‌فصل دوم با چند تیم آغاز شود، تصریح کرد: خوشبختانه شرایط من به گونه‌ای است که خیلی از مسائل را تشخیص می‌دهم. برای مثال با حضور تیم‌هایی مانند زاهدان، صنایع دفاع، آلومینیوم المهدی بندرعباس، متین ورامین، در فصل‌های مختلف مخالف بودم اما تیمی مانند متین ورامین با حضور افرادی همچون حسینی، ترکاشوند و پیگیری‌های شیرکوند وارد لیگ شد.

* مصائب کار کردن در سازمان لیگ فدراسیون والیبال

وی ادامه داد: اگر قرار باشد با قسم و التماس تیم‌ها وارد لیگ شوند، من مشکلی با این قضیه ندارم اما در پایان چه کسی باید پاسخگو باشد؟ متاسفانه در برخی تیم‌ها هیچ کسی پاسخگو نیست و بازیکنان طرف حساب ندارند. در تیم زاهدان جهان‌تیغ را به عنوان مدیرعامل معرفی کردند که من در ابتدای فصل به وی گفتم چرا چنین سمتی را قبول می‌کند که او در جواب من گفت مدیرعامل شرکت گوهر کویر از من حمایت می‌کند.

رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: می‌بینیم که برای نیم‌فصل دوم تیمی مانند آلومینیوم المهدی هم شرایط مناسبی ندارد. در ابتدای فصل الهامی از داورزنی خواست که تا شروع نیم‌فصل دوم به این تیم اجازه حضور در مسابقات را بدهد تا پس از آن شاید شرایط تیم خوب شود. بازرگانی جواهری گنبد هم در برنامه‌های من نبود و حتی در جلسه ابتدای فصل هم حضور پیدا نکرد اما فردای آن جلسه نمایندگان گنبد تماس گرفتند و با کسب اجازه از داورزنی وارد لیگ شدند.

پورحسن با بیان اینکه افراد باید کار کنند تا ببینند برخی‌ها چه نسبت‌های ناروایی به آنها می‌دهند، گفت: برخی‌ها گفتند که ما با اهل تسنن مشکل داریم در حالی که بحث ما کاملا والیبالی بود. من می‌خواستم برای فحاشی بازیکنان مبلغ 50 میلیون تومان جریمه در نظر بگیرم تا بازیکنان شرح وظایف خود را دقیق یاد بگیرند اما متاسفانه برخی‌ها زمانی که می‌خواستیم بازیکنی را جریمه کنیم می‌گفتند که او ملی‌پوش است و کاری به کارش نداشته باشید. با این شرایط واقعا نمی‌توانم کاری را مدیریت کنم. آئین‌نامه‌ای مانند سازمان لیگ باید باشد تا اگر کسی برخلاف آن رفتار کرد پاسخگوی کارش باشد.

* سال انتخابات مجلس و تاثیر نماینده‌ها در تیم‌داری استان‌ها

وی در مورد اینکه امسال سال انتخابات مجلس است و به نظر می‌رسد خیلی از نمایندگان مجلس برای حمایت از تیم شهر خود به سازمان لیگ فشار می‌آورند، خاطرنشان کرد: متاسفانه این دخالت‌ها هر سال وجود داشت و تنها مقدار آن فرق می‌کرد. من به داورزنی گفتم زمانی که شما 15 روز در ریاض بودید ما راحت بودیم. چون همه از جمله نمایندگان مجلس و حتی امیر خادم برای انجام کارهای مربوط به لیگ با من تماس می‌گرفتند و من آنها را به آئین‌نامه سازمان لیگ ارجاع می‌دادم اما اگر داورزنی بود وی با وجود اینکه می‌دانست نمی‌تواند کاری انجام دهد، به آنها قول می‌داد.

رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون والیبال گفت: نباید سود و ضرر افراد را در نظر بگیریم و تنها باید به قانون و آئین‌نامه سازمان لیگ عمل شود. من اعتقاد دارم چه برنامه‌ریزی صورت بگیرد و چه صورت نگیرد آنها کار خود را می‌کنند. آنهایی که با من کار کردند می‌دانند من آدمی نیستم که توهین کنم و اهل پرخاش نیستم اما شرایط به سمتی می‌رفت که نزدیک بود اینگونه شود. من اهل سَمبل‌کاری نیستم اما متاسفانه رفتارهایی دیدم که داشتم اینگونه می‌شدم.

پورحسن با بیان اینکه چرا باید به خاطر والیبال دروغ بگویم، عنوان کرد: متاسفانه برخی شرایط دست به دست هم داد تا کار کردن سخت شود. برای مثال در ابتدای فصل ما از تمام سالن‌ها بازدید کردیم و مدارک آن هم موجود است. بار اول به ناظران گفتیم که اگر مواردی که ما می‌گوییم رعایت نشده بود بازی را برگزار نکرده و به شهر خود بازگردند اما مسئولان استانی با من تماس می‌گرفتند و با خواهش و التماس می‌خواستند یک هفته بازی کنم و تا هفته آینده مشکل‌شان را برطرف کنند.

وی افزود: در نیم‌فصل اول ما تماشاگران کاله آمل را به دلیل پرتاب اشیا و فحاشی تا اطلاع ثانوی محروم کردیم که نماینده این شهر با من تماس گرفت و پرسید چرا این تصمیم اتخاذ شده است که من دلایل را برای وی تشریح کردم. آن نماینده مجلس در جواب من گفت که من خودم قاضی هستم و ابتدا جرم باید اثبات شود که پس از آن در جلسه کمیته انضباطی مسئولان کاله پذیرفتند تخلف کردند و باید محروم شوند. ما این تیم را دو جلسه از گروه تماشاگران محروم کردیم که آنها درخواست کردند یک جلسه آن بخشیده شود اما خوشبختانه داورزنی که رئیس کمیته تجدید نظر است حضور نداشت و این کار انجام نشد.

رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون والیبال اظهار داشت: برگزاری مسابقات و نوشتن برنامه برای لیگ برتر اصلا کار سختی نیست. مشروط بر اینکه هر چیزی سر جای خودش باشد. زمانی که من مدیرکل تربیت‌بدنی استان خراسان بودم، طرحی به دانشگاهیان دادم که مربوط به ورزش همگانی بود و در آن زمان 10 میلیون تومان هم هزینه کردم تا این پژوهش انجام شود. 90 صفحه برای من نوشتند و من این 90 صفحه را در شورای فرهنگ عمومی استان بین اعضا پخش کردم. معاون استاندار در کنار من نشسته بود که کل این 90 صفحه را در مدت یک دقیقه ورق زد و خطاب به من گفت که آقای پورحسن این طرح شما آبکی است! من هم خطاب به وی گفتم که چرا وقتی شما معاون استاندار می‌شوید از همه چیز سر درمی‌آورید؟

پورحسن ادامه داد: چرا وقتی یک نفر استاندار می‌شود فکر می‌کند از همه چیز سر درمی‌آورد و حالا شرایط به گونه‌ای شده که باید بگویم چرا هر کسی نماینده مجلس یا وزیر می‌شود فکر می‌کند از همه چیز سر در می‌آورد و نمی‌خواهد برخی شرایط را بپذیرد. من زمانی که اولین مسابقه والیبالم را انجام دادم 12 سال سن داشتم و پس از آن درس مرتبط با ورزش خواندم. مدت زیادی داور بین‌المللی والیبال بودم و سابقه‌ام در این زمینه کم نیست و برایم عجیب است که یک نماینده مجلس می‌گوید پورحسن از والیبال چیزی نمی‌داند و عجیب‌تر اینکه خیلی‌ها حرف او را قبول می‌کنند نه حرف و سوابق من را.

وی با بیان اینکه بالاخره یک جایی ثابت می‌شود حق با من است، گفت: ثابت شدن حرف‌های من چه فایده‌ای خواهد داشت؟ در فدراسیون والیبال و حتی وزارت ورزش مسئولان از نیروهای خود حمایت نمی‌کنند. برای مثال اگر روزی استاندار به وزیر ورزش بگوید که مدیرکل تربیت‌بدنی ما خوب نیست، بدون شک وزیر ورزش مدیرکل را برکنار خواهد کرد و هیچ وقت از نیروی خود دفاع نمی‌کند. متاسفانه جایگاه‌ها بر اساس لیاقت و شایستگی نیست. من آدمی هستم که تعهد دارم و پاسخگو هستم و از دیدن این صحنه‌ها حرص می‌خورم.

رئیس سابق سازمان لیگ فدراسیون والیبال با بیان اینکه در زمان حضورم در فدراسیون والیبال یک بار هم تلفن همراهم خاموش نبود،‌ عنوان کرد: همیشه سعی کردم زود بیایم و دیر بروم و وظایفم را به صورت دقیق انجام دهم. به دوستانم هم گفتم که اگر احساس کنم داورزنی ضعیف می‌شود فردا به کارم باز خواهم گشت. من نمی‌خواهم این اتفاق رخ دهد. خودم مشکل داشتم و پس از مشورت با درخشنده از سمت خود استعفا کردم. زمانی که می‌خواستم از فدراسیون بروم و با داورزنی خداحافظی کنم او با من دست نداد و گفت اگر فکر می‌کنی با رفتنت به سلامتی خود کمک می‌کنی، برو اما با من دست  نداد.

پورحسن ادامه داد: همانجا به داورزنی گفتم اگر شما احساس می‌کنید در غیاب من لطمه می‌خورید به هر قیمتی که شده برمی‌گردم. حتی به قیمت اینکه خودم لطمه ببینم اما متاسفانه باید بگویم نه در فدراسیون والیبال و نه حتی در وزارت ورزش از مدیران حمایت نمی‌شود. آنها مدیری می‌خواهند که اگر گفتند شب است بگوید شب است و برعکس.

انتهای پیام/ک

http://fna.ir/EKITOR


ویدیو مرتبط :
نشست خبری رئیس سازمان لیگ