علمی


2 دقیقه پیش

رزرو بلیط هواپیما مشهد

سفر به مشهد از آن دست سفرهایی‌ست که قرن‌ها از عمر محبوبیت‌اش می‌گذرد و زائران امام هشتم شیعیان، خود را به وسیله‌های مختلف به این شهر می‌رساندند. خوشبختانه ...
2 دقیقه پیش

دوره مدیریت پروژه و کنترل پروژه با MSP

پروژه چیست؟ پروژه به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که برای رسیدن به هدف خاصی مانند ساختن یک برج، تاسیس یک بزرگراه، تولید یک نرم افزار و … انجام می شود. در همه پروژه ...



مک کین درمورد تفنگدارن آمریکایی برای کاخ سفید ضرب‎الاجل تعیین کرد


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان مک کین» رئیس جمهوریخواه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا مدعی شد در صورتی که کاخ سفید تا اول ماه میلادی آینده (مارس) یافته های حاصل از تحقیقات انجام شده پیرامون واقعه بازداشت ۱۰ تفنگدار نیروی دریایی آمریکا به دست نیروهای سپاه پاسداران ایران را در اختیار وی قرار ندهد، هر ۱۰ نفر را برای ارائه شهادت در این خصوص احضار خواهد کرد.

وی که به هنگام بازگشت از کنفرانس امنیتی مونیخ در این باره با خبرنگاران صحبت کرد، با لحنی هشدار دهنده خطاب به کاخ سفید گفت: این گزینه ای است که تمایلی به استفاده از آن ندارم.

تفنگداران آمریکایی در تاریخ ۱۲ ماه میلادی ژانویه ۲۰۱۶ به هنگام ورود غیر قانونی به آب های ایران که ظاهرا محصول خرابی سامانه های ناوبری آنها بوده است، از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بازداشت شدند. البته دیری نپایید که دستگیری آنها از مجرای دیپلماتیک و با وساطت «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران و «جان کری» همتای آمریکاییش به پایان رسید.

اما در این میان، پخش تصاویری از صحنه بازداشت تفنگداران دریایی به ویژه بخشی که آنها را در حال زانو زدن و تسلیم شدن نشان می دهد اصلا به مزاق آمریکایی ها که داعیه اربابی جهان را دارند خوش نیامده است.

با این حال، دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا از تسریع روند آزادسازی نظامیان این کشور به عنوان نشانه ای از قدرت دیپلماسی و خوشبینی به باز شدن باب جدیدی از تعامل با ایران یاد کرد به ویژه آنکه این واقعه چند روز قبل از اجرای توافق جامع هسته ای و رفع تحریم های ایران رخ داد.

این در حالیست که شخص مک کین و دیگر جمهوریخواهان آمریکا از منتقدین سرسخت توافق هسته ای ایران به شمار می روند و بعضی مدعی هستند که بازداشت تفنگداران آمریکایی نشانه ای از بی ملاحظگی تهران نسبت به این کشور است.

مک کین می گوید که به وی اطلاع داده اند که تفنگداران دریایی همچنان تحت بازپرسی هستند با این حال وی که ایران را به سوء استفاده تبلیغاتی از واقعه دستگیری نظامیان آمریکایی متهم می کند، مدعی شد که اعضای دولت اوباما قصد طفره رفتن از تکمیل روند تحقیق را دارند.

وی در این باره گفت: قرار نیست بیش از این منتظر بمانیم. به شما اطمینان می دهم اگر آنها تا اول ماه مارس تحقیقات خود را در این زمینه ارائه ندهند، کنگره با احضار تفنگداران جلسه استماع خود را برگزار می کند.

مک کین در نهایت گفت که در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ این مطلب را با «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در میان گذاشته است.


ویدیو مرتبط :
تظاهرات کهنه سربازان آمریکایی علیه سناتور مک کین