فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



حضور همایون شجریان در «اپرای خیام» قطعی نشده است/ احتمال اجرا در ما‌ه‌های آغازین سال 95


بهروز غریب‌پور کارگردان تئاتر در خصوص آخرین وضعیت ساخت «اپرای خیام» به خبرنگار موسیقی فارس گفت: «اپرای خیام» در مرحله انتخاب خواننده و تکمیل مراحل مربوط به موسیقی است. در واقع این پروژه در مرحله‌ای است که هنوز نیاز به بودجه ندارد و کارهای پیش تولید در گروه درحال انجام است.

این کارگردان در خصوص حضور احتمالی همایون شجریان به عنوان نقش خیام در این اپرا نیز گفت: ما هنوز به مذاکرات قطعی نرسیده‌ایم صحبت‌هایی انجام شده اما هنوز نهایی نشده است. در این مرحله از کار هنوز به خواننده‌های اصلی نیاز نداریم و درحال آماده کردن ماکت‌های موسیقی هستیم تا بتوانیم شخصیت‌های اصلی را وارد کنیم. مذاکرات نهایی زمانی انجام می‌پذیرد که حداقل 80 درصد موسیقی کار آماده شده باشد. امیدوار هستم همایون شجریان نقش خیام را برعهده بگیرد. صحبت‌های و توافق‌های شفاهی انجام پذیرفته اما هنوز قطعی نشده است. اسحاق انور، علی ‌زندوکیل و خواننده‌هایی که غالبا با همکاری داشته‌اند، نیز در این اجرا حضور خواهند داشت.

وی افزود: وقتی با نیروهای حرفه‌ای بخواهد صحبتی انجام پذیرد، باید بر اساس منابع مالی در اختیار تصمیم گرفته شود. حتی در مرحله ساخت عروسک‌ها هم اگر بودجه و منابع مالی تامین نباشد، پروژه معطل می‌ماند. ولی تجربه چند سال اخیر این گونه بوده که من کارهای پیش از تولید را به نتیجه رساندم و در ادامه راه‌حلی برای تامین بودجه پیدا کردم و توانستم پروژه‌ها را به مرحله اجرا برسانم.

خالق اپرای «حافظ» ادامه داد: در دو پروژه قبلی یعنی «لیلی و مجنون» و «مکبث» بدون حمایت مالی و بدون هیچ اسپانسری کار کردیم و تهیه کننده خودم بودم؛ اما پروژه خیام باید منابع مالی مشخص و قطعی‌تری داشته باشد تا به سرانجام برسد. پیش‌بینی ما برای اجرا ماه‌های اول 95 است و امیدوارم بتوانیم تا آن زمان همه شرایط را فراهم کنیم. امیر بهزاد ماکت‌های از موسیقی این کار را آماده کرده است و تعدادی از خواننده‌ها اتودهایی زدند. وقتی امور مربوط به موسیقی کامل شود، و خواننده‌های اصلی اضافه شوند، روند ساخت این پروژه سرعت می‌گیرد.

غریب‌پور تصریح کرد: همیشه فشارهای پیش از تولید مهم‌تر و سنگین‌تر بوده است. چرا که پروسه نوشتن متن و انجام طراحی‌ها و موسیقی و... دشوار است. البته کسانی که گروه ندارند، مجبورند برای انجام همین امور پیش‌تولید هم هزینه کنند و براساس منبع مالی مشخص حرکت کنند. اما چون بخش عمده‌ای از کارهای پیش‌تولید «اپرای خیام» توسط من و آهنگساز و خود گروه انجام می‌شود،‌ فعلا در این مرحله نیازی به منبع مالی ندارد. امیدوارم هستم با مذاکراتی که انجام شده بتوانیم بودجه این کار را تامین کنیم تا «اپرای خیام» درماه‌های آغازین سال 95 اجرا شود.

وی درخصوص حضور محمد معتمدی در این پروژه نیز گفت: کوشش من این است که «اپرای خیام» تنوعی داشته باشد. محمد معتمدی در بیشتر کارهای من از جمله اپراهای «عاشورا»، «حافظ»، «مولوی» و «سعدی» با قدرت حضور داشته و با ما همکاری کرده است و از نتیجه این همکاری هم بسیار راضی هستم. طبیعی است که این فاصله گرفتن برای خود او هم منطقی باشد. البته هنوز هیچ چیز مشخص نیست و هنوز موسیقی کامل نشده است و چه بسا ایشان در این پروژه هم همراه ما باشد.

انتهای پیام/

http://fna.ir/LL4NJ6


ویدیو مرتبط :
اپرای عروسکی با صدای همایون شجریان و محمد معتمدی