سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



نگاه نزدیک/ بررسی اندروید ور مارشمالو


نگاه نزدیک/ بررسی اندروید ور مارشمالوترنجی/ گوگل با معرفی شاخه‌های جدیدی از اندروید در سال 2014 اقدام به گسترش قلمرو این سیستم عامل کرد. اندروید تی وی، اندروید اتو و اندروید ور شاخه‌های جدید اندروید بودند که به کمک قوانین سخت گیرانه گوگل برای عدم دست‌کاری شرکت‌ها در این پلتفرم‌ها، همیشه جدیدترین به‌روزرسانی‌ها در کوتاه‌ترین زمان برای دستگاه‌های مجهز به این پلتفرم‌ها در دسترس بود. یکی از این شاخه‌ها که گوگل توجه ویژه‌تری بر روی آن دارد قسمت اندروید ور است که به دلیل وجود قابلیت‌های کاربردی و فراوان، پشتیبانی عالی و علاقه برنامه نویسان به توسعه برنامه برای این سیستم عامل به یکی از بهترین گزینه‌ها برای کاربران بدل گشته است. درباره به‌روزرسانی‌ها گفتیم؛ گوگل به تازگی نسخه 1.4 اندروید ور که بر اساس اندروید 6.0.1 توسعه داده شده است را برای برخی از کاربران عرضه کرده است.
قابلیت‌های جدید
در این نسخه بیش از پیش سعی شده تا با استفاده از حرکات دست به کنترل کردن ساعت بپردازید و از دست دیگر خود استفاده نکنید. در همین راستا الگو حرکت (Gesture) های جدیدی اضافه شده به شرح زیر کار می کنند:

*خم کردن سریع مچ به سمت بالا برای هدایت صفحه به پایین
*خم کردن سریع مچ به سمت پایین برای هدایت صفحه به سمت بالا
*دور کردن مچ از زاویه صورت در حرکتی سریع برای انتخاب گزینه موجود در صفحه
*نزدیک کردن مچ از زاویه صورت در حرکت سریع برای بازگشت
*تکان دادن مچ در راستای عمودی برای بازگشت به صفحه اصلی

این‌ها تنها قابلیت‌های جدید نیستند بلکه گوگل برای امنیت بیشتر امکان کنترل بر دسترسی‌های برنامه‌ها را نیز فراهم کرده تا در هنگام اجرای هر برنامه از شما سؤال شود تا این برنامه به حافظه داخلی یا موقعیت شما دسترسی داشته باشد یا خیر. پشتیبانی از اسپیکر برای تماس مستقیم از روی ساعت و پخش موسیقی و حالت Doze برای غیر فعال کردن برنامه وقتی که ساعت در حال سکون است، از قابلیت‌های جدید اضافه شده به اندروید ور می باشند.

تغییرات
از لحاظ ظاهری تغییر شگرفتی در این نسخه دیده نمی شود و از تنها تغییرات کل آن می توان به حذف گزینه ری استارت از صفحه تنظیمات، جایگزین شدن حالت‌های صوتی اندروید 5 با حالت Do Not Disturb، اضافه شدن برنامه جدید برای مشاهده یادآوری‌ها و کارت‌های گوگل ناو به صورت مستقیم از روی ساعت و امکان تنظیم زمان و تاریخ به صورت مستقل از گوشی نام برد.

بهبودها
به لطف پروژه Doze عمر باطری ساعت LG G Watch که در این بررسی استفاده شده بسیار بهبود بخشیده شده و حالا می‌توانید با خیال راحت شب‌ها نیز ساعت خود را به شارژ نزنید و روز بعد نیز به استفاده از آن بپردازید. سرعت کلی ساعت بهتر شده و مانند گذشته لگ های جزئی مشاهده نمی شود. یکی از مشکل‌های نسخه 5 استفاده بیش از حد از رم در هنگام بوت شدن بود موجب کاهش سرعت بوت و عملکرد کلی ساعت می‌شد که در این نسخه مرتفع گشته و حالا بوت شدن ساعت تنها 10 ثانیه به طول می‌انجامد.

به طور کلی اندروید ور در مسیر پیشرفت قرار دارد و کمک به‌روزرسانی‌های پی‌درپی گوگل هر روزه قابلیت‌های جدیدی به این پلتفرم اضافه و مشکلات قبلی آن رفع می گردد.

با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: ترنجی


ویدیو مرتبط :
بررسی ویدیوی اندروید 6 (اندروید مارشمالو)