فرهنگی


2 دقیقه پیش

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس

تشریفات بهبود | تشریفات و خدمات مجالس | برگزاری مراسم عروسی | باغ عروسی تشریفات ۵ ستاره بهبود با مدیریت بهبود اصلانی صاحب سبک در اجرای دیزاین های ژورنالی و فانتزی ، اجرا ...
2 دقیقه پیش

استاندار حلبچه عراق وارد ایلام شد

به گزارش ایرنا، عبدالله محمد به همراه ارکان حسن مشاور وی عصر امروز یکشنبه 26 اردیبهشت وارد استان شده و با مقامات استانداری ایلام دیدار کرد.قرار است استاندار میسان، واسط، ...



طرح‌ها و فیلم‌نامه‌های سریالهای رسانه ملی نظام‌مند می‌شوند


به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، اولین نشست رسانه‌ای امین صدیقی رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی و افتتاح سامانه طرح و فیلم نامه و همچنین نشست رسانه ای سریال «غیرعلنی» صبح امروز در آمفی تتاتر ساختمان پرس تی وی برگزار شد.  

در این مراسم امین صدیقی رییس مرکز گسترش فیلمنامه نویسی، رستگاران مدیر تولید بسیج، خیامی مدیر تولید سیمای استانها، رحمان سیفی آزاد مدیر مرکز امور نمایشی، سمیعی مدیر تولید قیلمنامه های مصوب مرکز صبا، بوالی مدیر طرح و برنامه سامانه طرح و فیلمنامه، مهرداد خوشبخت کارگردان و علی دهکردی، برزو ارجمند، بهاره رهنما بازیگران سریال «غیرعلنی» حضور دارند.

امین صدیقی در این نشست در خصوص سامانه طرح و فیلمنامه توضیحاتی ارائه داد و گفت: تاکید محمد سرافراز پیش از ریاست سازمان صدا و سیما درباره نوسازی تولید فیلمنامه‌نویسی در سازمان صدا و سیما باعث شد که فعالیت‌هایی را در انجام تحقق این امر آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه سامان دادن به حوزه طرح و فیلمنامه دشواری‌های بسیاری دارد افزود: دلیل این امر این است که در وهله اول، فیلمنامه‌نویسان دسترسی به مدیران ارشد سازمان صدا و سیما ندارند و از طرف دیگر ظرفیت‌ استانها به دلیل توانایی‌های بالای آنها در معاونت استانهای رسانه ملی محدود می‌ماند و همچنین در تهران نیز این امر براساس سلیقه اتفاق می‌افتاد که با راه‌اندازی این سامانه طرح‌های ارسالی فیلمنامه‌نویسان نظامند می‌شود.

صدیقی اضافه کرد: در این سامانه کارشناسان مراحل مختلف متن، طرح اولیه، سیناپس و فیلمنامه کامل را بررسی می‌کنند که در مراحل مختلف برای تولید مجموعه‌های تلویزیونی با سرعت بیشتری اقدام کنیم.

وی از شکل‌گیری سامانه بانک هنرمندان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به دنبال این هستیم که بخش نمایشی فیلمنامه‌ها را در این سامانه به ثبت برسانیم.

رئیس مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی تصریح کرد: در شکل گیری سامانه طرح و فیلمنامه که حدود 2 سال طول کشید؛ سیمای استانها، مرکز تولیدات تلویزونی بسیج، مرکز پویانمایی صبا و مرکز امور نمایشی سیما مشارکت و همکاری دارند که امیدواریم این سامانه پس از مدتی آزمون و خطا به نتیجه مطلوب برسد و شاهد تغییر و تحول در آن باشیم.

صدیقی در خصوص راه‌اندازی مرکز فیلمنامه‌نویسی در رسانه ملی توضیح داد: در مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی یک واحد فیلم و سریال پیش‌بینی شده که خلاء و کاستی‌های بخش نمایش و مجموعه‌های تلویزیونی را رفع کنیم که در این راستا سریال غیرعلنی با محوریت انتخابات و با فیلمنامه کامل به تهیه کنندگی رضا جودی و کارگردانی مهرداد خوشبخت به تولید رسید که امیدواریم مورد رضایت مخاطبان رسانه ملی قرار گرفته باشد.

وی خاطرنشان کرد: در پرداختن به موضوعات و مسائل روز جامعه حساسیت‌های بسیاری وجود دارد که در این راستا سعی شده تا از ابتدای طراحی تا بازبینی نهایی فیلمنامه دقت زیادی انجام شود تا مشکلاتی پیش نیاید.

در ادامه این مراسم نشست نقد و بررسی سریال «غیرعلنی» با حضور رضا جودی تهیه کننده و مهرداد خوشبخت کارگردان سریال برگزار شد.

تولید سریال غیرعلنی با فیلمنامه کامل

رضا جودی در این مراسم گفت: شروع و پایان این کار حدود 3 ماه به طول انجامید که توانستیم با فیلمنامه کامل به سراغ تولید سریال غیرعلنی برویم. من با این شعار که تلویزیون باید متن فیلمنامه کاملی داشته باشد و کار را شروع کند موافق هستم و هرگز فکر نمی‌کردم که سریال غیرعلنی با یک فیلنمامه کامل آغاز شود.

وی افزود: به دلیل محدودیت‌هایی که در نمایش موضوع انتخابات در سطح جامعه داشته‌ایم این اثر جغرافیای خوبی نداشته و در سریال غیرعلنی از امکانات بصری محروم شدیم.

جودی در خصوص تعداد قسمت‌های این سریال توضیح داد: به دلیل شروع سریال غیرعلنی پس از مجموعه تلویزیونی «کیمیا» و پایان آن قبل از انتخابات محدودیت‌هایی داشتیم که در این راستا سعی شد تا در 11 قسمت و در زمان پخش بیشتری این اثر روی آنتن شبکه دوم سیما قرار بگیرد.

خوشبخت: نمایش واقعیت‌های روز جامعه در سریال «غیرعلنی»

مهرداد خوشبخت کارگردان سریال «غیرعلنی» گفت: این سریال به دو دلیل فیلمنامه خوب و تهیه کنندگی رضا جودی که با محوریت انتخابات بوده و نیز حمایت از مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی  انتخاب و به سرانجام رسید.

وی افزود: سریال «غیرعلنی» از قسمت اول پخش خود دیده شد و مخاطبان جذب آن شدند و سریال غیرعلنی را پیگیری می‌کنند.

خوشبخت در خصوص دیده شدن این سریال توضیح داد: مخاطبان آنچه را که در جامعه خود مشاهده می‌کنند و براساس نگارش واقعیت روز جامعه توسط تیم نویسندگی این سریال مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با پخش این سریال مسیرهای جدیدی برای تولید سریال‌هایی با موضوعات مختلف باز شده است، گفت: امیدوارم که این راه ادامه داشته باشد و بسته نشود.

کارگردان سریال غیرعلنی در خصوص اصلاحات این سریال گفت: ممیزی‌های زیادی صورت نگرفته است و توانستیم بی‌دردسر موضوعات مختلف را مطرح کنیم و اصلاحات آن در حد چند کلمه بوده است.

در ادامه این مراسم سامانه طرح  و فیلمنامه مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی افتتاح شد.

در این مراسم امیر بوالی در خصوص سامانه طرح و فیلمنامه و چگونگی ثبت‌نام کاربران در این سامانه توضیحاتی ارائه داد و گفت: یک فضایی ایجاد شده که کلیه طرح‌ها و فیلمنامه‌ها به صورت واحد در آن ثبت و باعث ایجاد بانک فیلمنامه شده است.

بوالی افزود: فیلمنامه‌های مراکز مختلف ازجمله مرکز امور نمایشی، مرکز استانها و مرکز صبا و همچنین فیلمنامه‌های اشخاص حقیقی  که به مراکز ارسال می‌شود پس از بررسی در اختیار مرکز گسترش فیلمنامه‌نویسی قرار می‌گیرد که به دلیل پرهیز از موازی‌کاری و دوباره‌کاری تایید و یا رد فیلمنامه‌ها توسط مراکز نیز در این سامانه ثبت می‌شود.

انتهای پیام/


ویدیو مرتبط :
نظام نامه کیفیت دستگاه اجرایی برای تهیه و اجرای طرح آمار و کاربرد آن در مدیریت ر