سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



آیت الله فاضل لنکرانی: فاجعه نیجریه ریشه در حادثه منا دارد


به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی روز پنجشنبه در درس خود در جمع طلاب و فضلای حوزه، با محکوم کردن حادثه نیجریه که در آن شماری از شیعیان این کشور به دست مزدوران وهابی کشته و زخمی شدند، افزود: دنیای استکبار و ایادی آن ها، وحشت زیادی از رشد مذهب شیعه پیدا کرده اند.
وی حادثه نیجریه را از جمله حادثه های دردناک جهان اسلام برشمرد و اضافه کرد: دشمنان با این جنایت عمق خباثت درونی خود را نسبت به مسلمانان و به خصوص مذهب شیعه نشان داده اند.
وی گفت: زمانی که حادثه منا و نیجریه را کنار هم قرار می دهیم، می بینیم همه این فعالیت ها برنامه ریزی شده است و هدف آن ها از بین بردن اسلام ناب محمدی(ص) است.
آیت الله فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه این جنایت برگی دیگر از زبونی و ذلت دشمن در برابر مسلمانان است، گفت: چون دشمن نتوانست نقشه های خود را در اربعین امسال در عراق به اجرا درآورد این ناکامی را در نیجریه جبران کرد.
وی به شخصیت رهبر بیداری انقلاب اسلامی در نیجریه، شیخ ابراهیم زکزاکی اشاره کرد و افزود: شیخ ابراهیم زکزاکی برای ارتقای شیعه و تحکیم مذهب اهل بیت(ع) به حق تلاش فراوانی کرده و در این مسیر حتی برای مبارزه با ظلم چند فرزند خود را تقدیم اسلام کرد.
وی گفت: جای این سوال مهم باقی است که چطور این حادثه به یک باره در آنجا اتفاق افتاد؛ یک شهری که جمعیت آن تقریبا شیعه هستند و با حکومت هم مساله خاصی نداشتند؛ این اتفاق نشان دهنده عمق خباثت و ترس دشمن از شیعه است.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه علما، حوزه و مردم متدین و انقلابی و مسلمانان نباید در برابر این جنایت سکوت کنند بر حمایت همه جانبه مسلمانان جهان، حوزه و علما و روحانیت از شیعیان نیجریه و رهبر شیعیان نیجریه تاکید کرد.
آیت الله فاضل لنکرانی گفت: دشمن باید بداند که این حادثه ها و مشابه آن هیچ خللی در اراده و قدرت مسلمانان ایجاد نخواهد کرد؛ زیرا در طول تاریخ اسلام ائمه طاهرین(ع) مسلمانان و شیعیان از دست فتنه و جنایت دشمن در امان نبوده و نخواهد بود و این همان مظلومیت مسلمانان است.
طی روزهای گذشته جامعه مسلمانان شیعه نیجریه هدف حملات متعدد ارتش این کشور قرار داشته است.
ارتش نیجریه روز شنبه با حمله به یک حسینیه شیعیان و خانه شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جامعه شیعیان این کشور در شهر زاریا در ایالت کادونا، صدها تن را قتل عام کرد.
اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها از کشته شدن همسر و فرزند شیخ زکزاکی در این حمله حکایت دارد. ک/1
/2085/ 1175 /

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
زندگی نامه آیت الله فاضل لنکرانی (ره)