سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



وزارت دفاع روسیه جعبه سیاه جنگنده ساقط‌شده توسط ترکیه را باز کرد


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کارشناسان وزارت دفاع روسیه روز جمعه در مراسمی که به طور زنده از تلویزیون این کشور پخش می‌شد، جعبه سیاه هواپیمای سوخو-24 ساقط‌شده توسط ترکیه را باز کردند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، این جعبه سیاه که حدود دو هفته قبل داخل خاک سوریه کشف شد،‌ تا الان باز نشده بود و اکنون قرار است با حضور کارشناسان خارجی مورد بررسی قرار گیرد.

«سرگئی درونوف» معاون رئیس نیروهای هوا و فضای روسیه به خبرنگاران گفت: «ما از کارشناسان 14 کشور برای کمک به ما در داشتن نهایت شفافیت درخواست کمک کردیم. اما اغلب کارشناسان از مشارکت در این فرآیند خودداری کردند، به جز کارشناسان چین و بریتانیا. شهروندانی از ایالات متحده نیز در این فرآیند مشارکت خواهند داشت.»

 

وی همچنین با بیان اینکه مسکو پیش از این بر اساس اطلاعات ماهواره‌ای اعلام کرده است که ترکیه جنگنده روس را داخل خاک سوریه هدف قرار داده، گفت تاکنون هیچ کشوری، از جمله ترکیه این اطلاعات را رد نکرده است.

 

قرار است جمع‌بندی نهایی در مورد اطلاعات به دست آمده از جعبه سیاه، روز 21 دسامبر اعلام عمومی شود.

وزارت دفاع روسیه بعد از باز کردن جعبه سیاه، اعلام کرد که از مجموع 8 چیپ، 3 چیپ به طور کامل نابود شده‌اند. چیپ‌ها دیگر هم آسیب جزئی دیده‌اند. 

به گفته مقامات روس، برای به دست آوردن اطلاعات جعبه سیاه، لازم است که چیپ‌‌ها تحت اشعه ایکس قرار گیرند. چیپ‌ها امروز بعد از خروج از جعبه سیاه، بسته بندی شده و برای بررسی به لابراتوار وزارت دفاع روسیه منتقل شدند.

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/IM3CFW


ویدیو مرتبط :
ترکیه چرا جنگنده روسیه را ساقط کرد+فیلم