سی سال موسیقی فیلم های ایرانی منتشر می‌شود


مهر/ بازرس کانون آهنگسازان خانه سینما از تهیه و تولید آثار سی آهنگسازِ سی فیلم سینمایی در یک بسته کامل موسیقایی خبر داد.
محمد فرشته‌نژاد بازرس کانون آهنگسازان خانه سینما عنوان کرد: کانون آهنگسازان خانه سینما از مدتی قبل که ماجرای طرح بسته سی سالگی سینمای ایران ارائه و اعلام شد هم راستا با دیگر کانون ها در تلاش است که آثار سی آهنگسازِ سی فیلم سینمایی را تهیه و تدوین کند و محصولات خود را در این بسته کامل سینمایی قرار دهد. البته طی جلساتی که تاکنون در کانون برگزار شده ایده های جدید دیگری مطرح شده که بتوانیم در یک فضای برنامه ریزی شده، سالانه آلبوم هایی را که در آن آثار منتخب اعضای کانون از فیلم های سینمایی وجود دارد به بازار موسیقی ارائه دهیم.
آهنگساز فیلم «دلتا ایکس» به کارگردانی علیرضا امینی بیان کرد: فردین خلعتبری، کریستف رضاعی، پیمان یزدانیان و تعدادی دیگر از هنرمندان فعال حوزه آهنگسازی طی سال های اخیر با آثار متفاوتی که در این حوزه منتشر کرده اند، نشان دادند که موسیقی فیلم می تواند در سبد شنیداری مخاطب میان انبوه آثار موسیقایی تولید شده، قرار گیرد. این در حالی است که هنرمندان دیگری چون علیرضا کهن دیری و برخی دیگر نیز در این حوزه فعال هستند که کارشان آنچنان که باید دیده نشده است و من امیدوارم با ارائه این بسته بتوانیم فضایی را ایجاد کنیم که کار این هنرمندان شریف نیز دیده و شنیده شود.

وی ادامه داد: آنچه برای ما مهم است ارائه آثار همه آهنگسازان برگزیده سینمای ایران است که به اعتقاد من می تواند در ارتقای سطح شنیداری مخاطب و آشنا شدن او با آهنگسازان کمتر شناخته شده اما با استعداد و خلاق موسیقی فیلم کمک قابل توجهی کند. به هر صورت تمام تلاش ما این است که ضمن معرفی این آثار موسیقایی در ماجرای به رسمیت شناختن کپی رایت نیز گام هایی را برداریم زیرا طی سال های اخیر به وفور دیده شده که آثار بسیاری از آهنگسازان صاحب نام و مستعد موسیقی کشورمان در حوزه آهنگسازی فیلم بارها و بارها بدون رضایت سازنده اثر در برنامه ها، آنونس ها، کلیپ ها و مراسم پخش می شود و این نکته بسیار مهمی است که باید به آن نیز رسیدگی کنیم.

بازرس کانون آهنگسازان خانه سینما در پایان صحبت های خود بیان کرد: در کانون آهنگسازان خانه سینما ۸۲ عضو داریم که این اعضا در کنار هم می خواهند، تلاش کنند موسیقی فیلم سینمای ایران، موسیقی فیلم استاندارد سینما باشد. موسیقی استاندارد سینما نیز نیازمند این است که از قبل، مدیرعامل و هیات مدیره خانه سینما با ما در یک تعامل باشند که خوشبختانه این اتفاقات در حال انجام است. به اعتقاد من تابوی اینکه فقط هنرمندان پیشکسوت در خانه سینما حضور دارند و جوانان جایی در این فضا ندارند شکسته شده است. همین حالا هنرمندانی چون امین هنرمند، مهیار علیزاده، علی بیرنگ جزو کانون آهنگسازان هستند و خدا را شکر که این جوانان در کنار بزرگان دیگری چون فریدون شهبازیان، احمد پژمان، محمد سریر، ناصر چشم آذر قرار گرفته اند. من اعتقاد دارم این چوب امدادی موسیقی با کمال ادب و احترام از دست بزرگان هنر موسیقی به امانت به جوانان رسیده است.


ویدیو مرتبط :
فیلم منتشر شده از تعقیب و گریزبازداشت زائران ایرانی