سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



تلگرام شایعه ی خرید این برنامه توسط گوگل را رد کرد


تلگرام شایعه ی خرید این برنامه توسط گوگل را رد کردمجله سخت افزار/ شکی نیست که تلگرام اکنون به یکی از محبوب ترین پیام رسان های گوشی های هوشمند تبدیل شده است و این نرم افزار کاربران بسیار زیادی در سر تا سر جهان دارد و در کشور خودمان نیز این اپلیکیشن بسیار پر طرفدار است. با اینکه همگی ما اولین چیزی که بعد از شنیدن نام کمپانی گوگل به ذهنمان میآید موتور جستجوی پر قدرت این کمپانی است اما با کمی تامل در میابیم که گوگل در سال های اخیر در زمینه های بسیاری در دنیای فناوری مانند دنیای گوشی های هوشمند سرمایه گذاری کرده و البته رشد فوق العاده ای نیز داشته است و در دنیای مدرن فناوری این کمپانی های بزرگ هستند که اقدام به خرید کمپانی های کوچک و در حال توسعه میکنند تا از آنها نیز منافعی را کسب کنند. مدتی پیش شایعه هایی مبنی بر خرید تلگرام توسط گوگل به گوش میرسد اما این مسئله رسما توسط مدیر این اپلیکیشن رد شده است.

پیش تر شایعه ای مبنی بر نشست تلگرام و گوگل در سال 2015 برای انجام یک معامله ی یک میلیارد دلاری منتشر شده بود . حال مدیر عامل اجرایی روسی اپلیکیشن پیام رسان تگرام، Pave Durov گفته است که این شایعات حقیقت ندارد و هیچ صحبتی با گوگل صورت نگرفته است و در عین حال این حرف و حدیث ها را به شدت محکوم کرد و گفت: "چرند است، بنده هیچ صحبتی در مورد واگذاری تلگرام با گوگل انجام نداده ام. بنده با ساندرا پیچای ( مدیر اجرایی اقتصادی گوگل ) دوست هستم اما گزارش معامله ی یک میلیارد دلاری بین ما تماما غلط است. "

در ادامه نیز یک سخنگوی تلگرام در مصاحبه با The Next Web در این رابطه گفته است که " همه ی این شایعه ها مزخرف هستند و هیچ صحبتی در مورد فروش صورت نگرفته است و حتی برنامه ای هم برای این کار به هیچ وجه نداریم. "

مدت زیادیست که گوگل سعی بر این داشته تا یک برنامه ی پیغام رسان خود را برای خود دست و پا کند و البته اپلیکیشن HangOut در چندین پلتفرم وجود دارد اما این سرویس همانند رقبایی مانند فیسبوک مسنجر و واتس اپ بین کاربران محبوب نشد و مورد توجه قرار نگرفت. وب سایت RBC که یک سایت خبر گذاری روسی است گزارش کرده بود که ساندرا پیچای ملاقاتی با Pave Durov داشته است که در آن در مورد واگذاری تلگرام به گوگل در بهار سال گذشته صحبت کرده اند. RBC ادعا کرده بود که منابع آنها که به Pave Durov نزدیک هستند این گزارش ها را داده اند و مشخصا دلیلی برای باور کردن این مسئله وجود ندارد که گوگل قصد دارد یک برنامه ی پیام رسان را در دست و بال خود داشته باشد و آن را توسعه دهد.

تلگرام از سال 2013 آغاز به کار کرد اما این برنامه به سرعت رشد پیدا کرد. از فوریه ی امسال تلگرام در هر ماه بیش از 100 میلیون عضو جدید را به کاربران خود افزوده است و روزانه بیش از 350000 کاربر جدید به این سرویس اضافه میشوند. ممکن به نظر میرسد که گوگل قصد داشته باشد در این زمینه حرکتی را انجام دهد به خصوص پس از اینکه گوگل در حالی که پیشنهاد 10 میلیارد دلاری برای در اختیار گرفتن واتس اپ داده بود، فسبوک با مبلغ 19 میلیارد دلار این اپلیکیشن محٌبوب را از آن خود کرد که شکست غیر منتظره ای برای گوگل محسوب میشد اما طبق گفته ی مدیران تلگرام، به نظر میرسد این برنامه جزء گزینه های گوگل برای خرید نیست.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: مجله سخت افزار


ویدیو مرتبط :
آموزش خرید رایگان برنامه های درون خرید گوگل پلی