گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



خانه تاریخی طاهری در سمنان/عکس


خانه طاهری سمنان، خانه خان محله اسفنجان سمنان بوده که آب شرب محله را نیز تامین می‌کرده است. این خانه به تازگی به کمک خیرین و اهالی سمنان بازسازی شده است. قدمت این خانه ۱۴۰ سال است.

شهر خبر : خانه طاهری سمنان به همت انجمن غیردولتی دوستداران میراث فرهنگی سمنان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان تعمیر و بازسازی شده است.

خانه طاهری در محله اسفنجان در جنوب غربی شهر سمنان قرار دارد؛ این محله با مرکزیت تکیه پهنه با قدمت بیش از سه هزار سال، بناهایی چون مسجد امام، مسجد جامع، بازار، حمام پهنه و تکیه پهنه را در خود جای داده است.

این خانه در سال ۱۳۴۶ هجری قمری ساخته شده؛ سبک و سیاق این بنا یادآور معماری اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی بوده که به‌نوعی از الگوهای قدیم خود پیروی کرده است.

111/111


ویدیو مرتبط :
خانه تاریخی تدین سمنان