سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اعلام آمادگی اسپانیا برای اجرای وظایف خود در چارچوب برجام


اعلام آمادگی اسپانیا برای اجرای وظایف خود در چارچوب برجامایرنا/ دولت اسپانیا امروز (یکشنبه) اعلام کرد که برای انجام وظایف تعیین شده توسط شورای امنیت سازمان ملل برای این کشور در چارچوب اجرای برجام را که از شنبه شب اجرایی شده است، آمادگی دارد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، وزارت خارجه اسپانیا در بیانیه خود از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر تایید تعهد ایران در مورد شفافیت و ماهیت انحصاری غیر نظامی بودن برنامه هسته ای، استقبال کرده است.

شورای امنیت اسپانیا را «تسهیل کننده» اقدامات مربوط به قطعنامه 2231 این شورا در رابطه با ایفا و تایید تعهدات هسته ای ایران، انتصاب کرده است.

وزارت خارجه اسپانیا افزوده است: مادرید بر اساس وظایف محوله، هماهنگی کارهای شورای امنیت را در این زمینه انجام خواهد داد و از نگاه این شورا مبنی بر قابل اعتماد بودن و تایید عملکرد اسپانیا در کمیته تحریم ها، قدردانی می کند.

بدین ترتیب با آغاز این مسئولیت جدید، ریاست اسپانیا بر کمیته 1737 شورای امنیت به عنوان مسئول نظارت بر تحریم ها، پایان می دهد.

دولت اسپانیا همچنین در بیانیه خود تاکید کرد که گزارش آژانس، نخستین گامی است که منجر به لغو بخش مهمی از تحریم های اعمال شده علیه ایران خواهد شد.
اسپانیا از سوی دیگر ابراز امیدواری کرده است که اجرای برجام وضعیت در منطقه غرق بحران های عمیق و درگیری های پیچیده ای را بهبود بخشد.

با کانال تلگرامی آخرین خبر همراه شوید

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
اعلام آمادگی بخش خصوصی برای اجرای طرح های نیمه تمام