مستند «من می‌خوام شاه بشم» به انگلستان می‌رود


مستند «من می‌خوام شاه بشم» به انگلستان می‌رودخبرآنلاین/ فیلم مستند بلند «من می‌خوام شاه بشم» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «مهدی گنجی»، به بخش مسابقه جشنواره مستند «دربی» انگلستان راه یافت.
ششمین دوره جشنواره بین‌المللی مستند «دربی» Derby Film Festival از 10 تا 19 اردیبهشت 1395 در شهر دربی (‌Derby‌) انگلستان برگزار می‌شود و فیلم مستند «من می‌خوام شاه بشم» ساخته مهدی گنجی، در بخش رقابتی این جشنواره روی پرده خواهد رفت.

این دوره از جشنواره مستند «دربی» بر فیلم‌هایی با موضوع سفر و جهانگردی تمرکز کرده است و طی آن مستندسازانی از کشورهای آمریکا، فرانسه، برزیل، چین، فنلاند، سوئد، ترکیه و ایران، برای کسب جایزه اصلی جشنواره به رقابت با هم می‌پردازند.

مستند «من می‌خوام شاه بشم» بعنوان تنها نماینده سینمای ایران در جشنواره «دربی» انگلستان، طی روزهای 16 و 17 اردیبهشت‌ماه در این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

گفتنی است که فیلم 70 دقیقه‌ای «من می‌خوام شاه بشم» مستندی درباره‌ی «عباس برزگر» یکی از اهالی روستایی نزدیک شیراز است که سال‌هاست با کمک خانواده‌اش از توریست‌های خارجی پذیرایی می‌کند و آنها را به دیدن عشایر می‌برد؛ اما او یک رویای بزرگ در سر دارد...

مهدی گنجی با این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی فیلم مستند سی و سومین دوره جشنواره فجر، جایزه ویژه هیات داوران پانزدهمین دوره جشنواره مستند «فلاهرتیانا» روسیه، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های ایرانی «سانفرانسیسکو»، جایزه ویژه تماشاگران جشنواره مستند «چاگرین» آمریکا و جایزه بهترین فیلم جشنواره ایرانیان «پراگ» جمهوری چک را بدست آورده است. ضمن اینکه مستند «من می‌خوام شاه بشم» در جشنواره‌های مستند «ایدفا» هلند، «مونیخ» آلمان، «پلانت داک» ورشو لهستان، «شفیلد» انگلستان، «زوریخ» سوئیس، «بیگ‌اسکای» و «سیلور داکس» آمریکا، «میلینیوم» بلژیک و «راه ابریشم» جمهوری ایرلند هم به نمایش درآمده و فینالیست جایزه مستند 2015 شبکه TRT ترکیه نیز بوده است.



با کانال تلگرامی «آخرین خبر» همراه شوید

منبع: خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
من می خوام شاه بشم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!