نماینده پارلمان انگلیس: توان لازم برای اقدام نظامی در سوریه نداریم


به گزارش مشرق، «جولیان لویس» از نمایندگان ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه دیلی‌میل گفت که نیروی هوایی این کشور جنگنده‌های کافی برای اقدام نظامی موثر در سوریه در اختیار ندارد.

به گفته کارشناسان، در حالیکه انگلیس در عراق نیز در حال انجام اقدامات نظامی است، نیروی هوایی این کشور به تعداد 24 جنگنده «تورنادو» برای اقدام موثر در سوریه نیازمند است.

ظاهرا قرار است تنها 2 تا 4 جت به هواپیماهای انگلیس در پادگان «اکروتیری» در یونان برای انجام عملیات ضد داعش، ملحق شوند.

«جولیان لویس» رئیس شورای انتخابی دفاعی پارلمان انگلیس گفته است که تورنادوهای انگلیسی آماده برای اقدام نظامی در سوریه آنقدر کوچک هستند که تنها می‌توانند به اقدام حاشیه‌ای در جنگ علیه داعش دست بزنند.

همچنین «مارشال سر جان واکر» ریاست سابق اطلاعات دفاعی نیروی هوایی انگلیس این سوال را مطرح کرده بود که آیا با این تعداد جنگنده انگلیس می‌تواند اقدام موثری در سوریه داشته باشد.

وی در پاسخ به همین سوال گفته بود که خودش و دیگر افسران نیروی هوایی انگلیس بر این باورند که با این قابلیت انگلیس نمی‌تواند در اقدام نظامی در سوریه موفق باشد. سر واکر خاطر نشان کرد که حداقل 24 فروند جنگنده نیاز است.

این اظهارات در حالی بیان شد که «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس و «مایکل فالن» وزیر دفاع این کشور به دنبال جلب رضایت نمایندگان پارلمان و کسب حمایت آنان از طرح حملات هوایی در سوریه است.


ویدیو مرتبط :
ترک نماینده پارلمان انگلیس از مناظره با دانشجوی اسرائیلی