سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



اصفهان فرزندش را به آغوش کشید! + تصاویر


به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دیروز اصفهان حال و هوای دیگری داشت، مردم این دیار فارغ از همه هیاهوهای روزمره زندگی و به دور از مشغله‌ها و گرفتاری‌های همیشگی شور و شعفی خاص داشتند، همه آمده بودند تا لحظه جاری شدن آب در بستر خشک زاینده‌رود را ببینند. همه آمده بودند تا زنده شدن دوباره زاینده‌رود را نظاره کنند.

داستان همان داستان همیشگی زاینده‌رود بود، داستان بازگشایی رگ حیاتی شهر، جایی که مردمانش با آن خاطرات تلخ و شیرین بسیاری دارند، جایی که همه از پیر و جوان زیر پل خواجو آواز «به اصفهان رو که تا بنگری بهشت ثانی ...» را سر داده‌اند.

دیروز باز هم زاینده‌رود این کهنه‌رود دیار نصف جهان زنده شد و جانی دوباره گرفت و با جاری شدنش مردم این دیار را سرحال‌تر از گذشته کرد، شدت استقبال مردم اصفهان از زاینده‌رود به حدی بود که این رودخانه یکی از شلوغ‌ترین شب‌های خود در طول تاریخ جاری شدنش را پشت سر گذاشت، آنچنان که هرکس شنیده بود آب به اصفهان رسیده آمده بود تا این لحظه زیبا و دلنشین را ببیند.

هر کس به طریقی سعی می‌کرد خوشحالی‌ خود را از این رویداد زیبا نشان دهد، عده‌ای با خانواده‌شان در کنار زاینده‌رود نشسته بودند و از آن لذت می‌بردند و عده‌ای هم با رفتن در وسط رودخانه شادی خود را بروز می‌دادند، کمی آن طرف‌تر زوج جوانی بودند که سلفی می‌گرفتند و لبخند شادی بر لبانشان نقش بسته بود، اما زیر سی‌و‌سه پل پیرمردی را دیدم که از شوق با هق هق گریه‌هایش شادی می‌کرد گویی که به یاد ایام جوانی و خروش قدیم زاینده‌رود افتاده بود.

مردم اصفهان که ماه‌ها منتظر دیدن چنین صحنه‌ای بودند، از شوق جاری شدن آب در زاینده‌رود سراسیمه خود را به این رودخانه می‌رساندند و با گرفتن عکس و فیلم یادگاری قدم گذاشتن آب بر بستر خشک رودخانه را ثبت می‌کردند.

آری، برای خوشحال شدن نیاز نبود اصفهانی باشید، هرکس از هر دیاری که آنجا بود از این اتفاق مبارک خوشحال می‌شد، فردی که از مشهد به اصفهان سفر کرده بود با تعجب از شور و شعف مردم اصفهان می‌گفت هر اتفاق خوبی که مردم کشورم را خوشحال کند من را هم همان اندازه شاید هم بیشتر خوشحال می‌کند.

یکی دیگر از شهروندان که از شهرهای اطراف اصفهان آمده بود می‌گفت یک سالی بود که هر وقت از کنار رودخانه زاینده‌رود می‌گذشتم اشک توی چشمانم جمع می‌شد و غمی تو چهره مردم بود، رگ حیاتی شهر خشک شده بود و هزار بار از هم سئوال می‌کردیم، کی مسبب این وضع است؟ حال آب باز شده، اشک‌ها و لبخندها را در چهره‌های مردم می‌بینم، مردمی که ناباورانه به زنده‌رودشان نگاه می‌کنند.

دیروز مردم اصفهان رنگ شادی را در چهره یکدیگر دیدند و شاید در این میان کشاورزان بیش از همه از جاری شدن آب خوشحال شدند.

اصفهان مادری است که فرزندش را به زور از آغوشش جدا کردند، چشم‌های این مادر همیشه در انتظار دیدار فرزند است، دیگر فروغی ندارد که در دوری آن را تحمل کند و ملتمسانه دستش را به طرف شما دراز می‌کند.

 

انتهای پیام/63060/صا30/د1000


ویدیو مرتبط :
نیمار اسکولاری را در آغوش کشید