سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



چرا کودکان آلت تناسلی خود را دستکاری می کنند -آکا


آکاایران: هر آنچه که باید در مورد این عمل کودکان بدانید را در این بخش مرور کنید. دانستنی های بسیار مهم درباره علل و عواقب این کار توسط کودکان.

به گزارش آکاایران: لمس آلت تناسلی توسط کودک نوپای شما به معنای خودارضایی نیست. این مسئله حتی در مورد پسربچه هایی که به نعوظ می رسند نیز صادق است. درست است که این کار به کودک احساس خوبی شبیه احساس آرامش می دهد اما نیت و احساس کودک به هیچ وجه جنبه جنسی ندارد.

آکا ایران، کودک نوپای شما قسمتی از بدنش را کشف کرده که در دوران اولیه رشد کاملا ناشناخته بود و حالا یاد گرفته که لمس آلت تناسلی می تواند موجب لذت شود.

دلیل این عمل کودک چیست؟
کشف آلت تناسلی توسط کودک و دستکاری آن کاملا به ویژگی های سنی کودک مرتبط است و درست شبیه کشف دست و پا معصومانه است. ممکن است شما این رفتار کودک را زمانی که مشغول آموزش دستشویی رفتن به او هستید، مشاهده کنید. البته تعجبی هم ندارد چون در این مدت مناطق خصوصی کودک در مرکز توجه عمومی هستند. چرا کودک به این کار ادامه می دهد؟ پاسخ این سوال بسیار ساده است، چون احساس خوبی به او دست می دهد.

 
 

آنچه باید بدانید
لمس آلت تناسلی توسط کودک نوپای شما به معنای خودارضایی نیست. این مسئله حتی در مورد پسربچه هایی که به نعوظ می رسند نیز صادق است. درست است که این کار به کودک احساس خوبی شبیه احساس آرامش می دهد اما نیت و احساس کودک به هیچ وجه جنبه جنسی ندارد. به هر حال اگر عادت دستکاری کردن کودک نوپای شما بیشتر از حد معمول است و به این مسئله توجه زیادی نشان می دهد، با پزشک او در این خصوص صحبت کنید. بعضی اوقات استرس پنهان می تواند از علل مربوطه باشد.

راهکار چیست؟
چگونگی عکس العمل شما به مکان شما بستگی دارد. کودک را از لمس خودش منع نکنید، او را سرزنش، توبیخ و شرم زده نکنید. عکس العمل منفی شما نه تنها می تواند این رفتار را برای  کودک وسوسه برانگیزتر کند، بلکه این پیغام را به کودک می دهید که باید به خاطر بدنش و احساسات مرتبط با آن شرم زده باشد. بنابراین سعی کنید سروصدا راه نیندارید. در واقع اگر در خانه هستید، رفتار کودک را نادیده بگیرید.

 
در اماکن عمومی مانند پارک یا گردهمایی های خانوادگی، حواس کودک را به فعالیت هایی مانند نقاشی با مداد رنگی یا ساختن خانه با مکعب های اسباب بازی که دست هایش را مشغول می کند، پرت کنید. اگر کودک حاضر نمی شود کارش را متوقف کند و مشغول فعالیت دیگری شود، او را به حال خودش بگذارید. کودکان دیگر به کاری که او انجام می دهد، اهمیتی نمی دهند و مطمئنا اعضای خانواده و دوستان شرایط سنی کودک را درک می کنند.

تفاوت مفاهیم «عمومی» و «خصوصی» را به کودک آموزش دهید. اگر کودک در معرض عموم این کار را انجام داد، به آرامی به او بگویید که بهتر است بعضی کارها را در تنهایی انجام دهد و نمی تواند وقتی دیگران حضور دارند آنها را انجام دهد. دست او را بگیرید و به آرامی دستش را فشار ملایمی بدهید و حواسش را به چیز دیگری پرت کنید. در صورتی که کودک کارش را متوقف کرد، به او پاداش بدهید.

بعضی از کودکان نوپا وقتی نیاز به دستشویی رفتن دارند، آلت تناسلی خود را با دست نگه می دارند، پس بهتر است از کودک بپرسید آیا باید به دستشویی برود. اگر فکر می کنید کودک شما جز این دسته از کودکان است، عادت کنید همیشه این سوال را از او بپرسید.


ویدیو مرتبط :
چه کسانی حق شستشوی آلت تناسلی کودکان را دارند؟