سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



رئیس‌جمهور سابق اروگوئه: تراژدی «پاریس» نمونه‌ای از وقایع روزانه سوریه است


رئیس‌جمهور سابق اروگوئه: تراژدی «پاریس» نمونه‌ای از وقایع روزانه سوریه است

فارس/ رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از رئیس‌جمهور سابق اروگوئه گزارش داد که تراژدی بمب‌گذاری در پایتخت فرانسه نمونه‌ای از وقایع روزانه سوریه است.

به گزارش «کورئو دل اورینوکو»، «خوزه موخیکا» رئیس‌جمهور سابق اروگوئه روز گذشته عنوان کرد که اقدامات تروریستی صورت گرفته در «پاریس» پایتخت فرانسه تمام جهان را تحت تأثیر قرار داد اما لازم است بدانیم که این تنها یک نمونه از اتفاقاتی است که مردم سوریه هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی در ادامه افزود: حادثه ناگوار «پاریس» باید از لحاظ جامعه‌شناسی مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود که آیا این اتفاق واکنشی دیرهنگام به مداخلات فرانسه در وضعیت بحرانی کشورهایی همچون سوریه، افغانستان و عراق بوده است یا خیر.

«موخیکا» همچنین تصریح کرد: حوادث «پاریس» یک هشدار آشکار برای بشریت محسوب می‌شود چراکه حمله به شهروندان غیرنظامی در مبانی جنگی هیچ جایگاهی ندارد و این وقایع نشان می‌دهند که جنگ در دنیای امروز جای خود را به وحشی‌گری مطلق داده است.

رئیس‌جمهور سابق اروگوئه وقایع «پاریس» را مصداق بارز تروریسم خواند و خاطرنشان کرد که این آفت بین‌المللی به دنبال ضربه زدن به مقصران اصلی این جنگ نیست بلکه می‌خواهد برای کشورهای درگیر این کشمکش هزینه‌های اجتماعی به بار بیاورد.

وی در ادامه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در «پاریس» که 132 کشته و 350 زخمی بر جای گذاشته است، عنوان کرد که وضعیت فعلی دنیا به جنگ جهانی سوم شبیه است.

«موخیکا» در پایان با ابراز تأسف از گسترش تروریسم در جهان، تصریح کرد: ما اکنون در دنیایی زندگی می‌کنیم که تقریبا زیر و رو شده است.

تاکنون 3 شیلیایی و 2 مکزیکی در بین قربانیان حادثه تروریستی «پاریس» که در شامگاه روز شنبه به وقوع پیوست، شناسایی شده‌اند؛ مسئولیت این اقدام را گروه تروریستی-تکفیری «داعش» بر عهده گرفته و تهدید کرده که در«رم» پایتخت ایتالیا، «لندن» پایتخت انگلستان و «واشنگتن» پایتخت آمریکا نیز بمب‌گذاری خواهد کرد.

در ماه آوریل (فروردین) مجلس سنای فرانسه اعلام کرد که 50 درصد اروپایی‌هایی که به عضویت گروه تروریستی-تکفیری «داعش» درآمده‌اند، فرانسوی هستند.


ویدیو مرتبط :
رئیس جمهور اروگوئه فقیرترین رئیس جمهور دنیا