سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



همكاری های ایران با سنگاپور و اوكراین در مبارزه با مواد مخدر و مقابله با پولشویی


به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر كشورمان در این دیدار به موفقیت های ایران در كشف انبوه مواد مخدر و درمان معتادان اشاره كرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با كشف و ضبط حدود 40 درصد از مواد افیونی جهان، در رتبه نخست كشورهای موفق دنیا در زمینه كشف مواد قرار دارد و با ایجاد و راه اندازی چند هزار مركز درمان و كاهش آسیب، توانسته است درصد قابل توجهی از معتادان را تحت پوشش برنامه های درمانی قرار دهد.
وی افزود: با توجه به ماهیت این پدیده، باید ضمن حفظ و تقویت برنامه های مؤثر مقابله ای و درمانی، اولویت نخست فعالیت ها و تمركز ظرفیت های موجود را بر طراحی و اجرای برنامه های موفق پیشگیری از اعتیاد، با هدف جلوگیری از گرایش افراد سالم جامعه به مصرف مواد معطوف كرد.
«شان موگام» وزیر كشور سنگاپور نیز در این دیدار با بیان اینكه كشورش از نظر حاكمیت قانون و ارائه خدمات بهداشتی در ردیف كشورهای موفق جهان قرار دارد، گفت: ما نیز همچون جمهوری اسلامی ایران با طرح قانونی سازی مواد مخدر مخالفیم.
وی افزود: راهبرد مبارزه با مواد مخدر در سنگاپور، بر دو حوزه اصلی مبارزه با قاچاق مواد مخدر و كمك به مصرف كنندگان و حمایت های مالی از آنان بویژه جوانان معتاد، برای ترك اعتیاد متمركز است.

** تشكیل كمیته مشترك كارشناسی
در این دیدار دو طرف با تاكید بر ضرورت شناسایی و ردیابی منابع مالی قاچاقچیان و مقابله همه جانبه با پولشویی، توافق كردند كمیته مشترك كارشناسی دو كشور برای بررسی زمینه همكاری های دوجانبه و تدوین یادداشت تفاهم مورد نظر تشكیل شود.

** درخواست اوكراین از ایران برای انتقال تجربه های مبارزه با مواد مخدر
همچنین رحمانی فضلی در حاشیه نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل در دیداری با رئیس آژانس مبارزه با مواد مخدر اوكراین، كلیات مربوط به یادداشت تفاهم همكاری های دو كشور در زمینه مبارزه با مواد مخدر كه از مدتها قبل در دست بررسی و تهیه بود را نهایی و مقرر كردند در آینده نزدیك به امضای مسئولان مبارزه با مواد مخدر دو كشور برسد.
در این سند، زمینه همكاری های دو كشور در همه زمینه های مبارزه با مواد مخدر و روانگردان ها و همچنین جلوگیری از انحراف پیش سازهای آن، از جمله پیشگیری، درمان معتادان، كاهش آسیب های ناشی از اعتیاد، برنامه های آموزشی، تبادل اطلاعات و تجربیات، مبارزه با پولشویی و مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، پیش بینی شده است.
براساس این گزارش، در این جلسه رئیس آژانس ملی مبارزه با مواد مخدر اوكراین، با تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مقابله جدی با قاچاقچیان مواد مخدر، خواهان انتقال تجربیات كشورمان به كشورش شد و این امر مورد موافقت دبیركل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران قرار گرفت.
رحمانی فضلی نیز در این دیدار با اشاره به ماهیت فراملی معضل جهانی مواد مخدر، تاكید كرد: مهمترین ركن موفقیت كشورها در قبال معضل مواد مخدر، توسعه و گسترش همكاری های منطقه ای و بین المللی و مشاركت همه كشورهای جهان در این كارزار است.
در این دیدار همچنین مقام های ایران و اوكراین موافقت كردند همكاری های دوجانبه برای تهیه و تولید داروهای درمان اعتیاد، پس از طی تشریفات قانونی آغاز شود.
به گزارش ایرنا، نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل درباره مساله جهانی مواد مخدر(UNGASS) كه از سه شنبه 31 فروردین آغاز شده، تا امروز(دوم اردیبهشت ماه) در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورك ادامه دارد.
سیام 9254 ** 2023

انتهای پیام /*


ویدیو مرتبط :
گزارش الجزیره از مبارزه ایران با ترانزیت مواد مخدر