گردشگری


2 دقیقه پیش

بازگشایی اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ نیاوران

به مناسبت روز جهانی موزه اتاق لباس های محمدرضا پهلوی در کاخ اختصاصی نیاوران بازگشایی می شود.به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران این اتاق پس از یک دوره تعمیرات ...
2 دقیقه پیش

سه اثر جهانی در خوزستان بدون زیرساخت گردشگری

خوزستان سه اثر ثبت جهانی دارد. چغازنبیل؛ شهر تاریخی شوش و سازه های آبی شوشتر اما برای هیچ کدام از این میراث جهانی زیرساخت های گردشگری مناسبی تدارک دیده نشده است.استان ...



جهان نما/ سفر به یونان در قلب تاریخ


برترین ها/ فرقی نمی‌کند از طرفداران تاریخ و آثار باستانی باشید یا دوستدار فلسفه و هنر؛ طرفدار دنیای سیاست باشید و عاشق دموکراسی یا حتی اهل ورزش؛ در هر حال کشوری در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان شما را به سوی خودش فرا می‌خواند؛ کشوری که راه رفتن روی سنگفرش‌ خیابان‌هایش قدم زدن با افلاطون و ارسطو و. . . را در ذهن زنده می‌کند.

سفر به یونان در قلب تاریخ
یونان کشوری است با تاریخی هزاران ساله و نوار ساحلی طولانی که آن را به دریای مدیترانه و اژه متصل می‌کند. هنگام سفر به این کشور نه تنها برای قدم زدن در دل تاریخ که باید برای لذت بردن از سواحلی زیبا برنامه‌ریزی کنید. پس از همین حالا بخشی از برنامه سفرتان را به جزیرها‌ی یونان به خصوص جزیره تاریخی کرت و جزیره شاعرانه سنتورینی اختصاص دهید.

اینجا فهرستی از دیدنی‌های یونان است:

آکروپلیس
ارتفاع 150 متر از سطح زمین و حدود 3 هکتار مساحت! این مشخصات جغرافیایی یکی از قدیمی‌ترین بناهای باستانی جهان است که در قلب آتن جا گرفته؛ تپه معروف «آکروپلیس».

هادریان
این طاق زمانی نه چندان نزدیک تنها دروازه شهر بوده. این طاق سنگی علاوه بر نوع معماری هنرمندانه‌اش به خاطر کتبیه‌هایی که استادانه رویش حک شده‌اند مشهور است.

معبد پارتنون
یونانیان باستان معبد پارنتون را با تمام شکوه و جبروتش به الهه آتنا پیشکش کردند. کمی که زمان گذشت این معبد تبدیل شد به خزانه یونان؛ آتن که به دست عثمانی‌ها فتح شد پارنتون کلیسای مسیحیان شد تا اینکه بالاخره در اوایل 1460 تبدیل شد به مسجدی با یک مناره!

تئاتر دیونیسوس
این بنای سنگی که از 5 قرن قبل میلاد تا امروز میزبان اجرای چند هزار از سرشناس‌ترین نمایشنامه‌های جهان بوده.

شاعرانه‌های سنتورینی
جزیره سنتورینی با خانه‌های سفید و گنبدهای آبی رنگی که روی صخره‌هایی شیب‌دار جا خوش کرده‌اند یکی از زیباترین و شاعرانه‌ترین مقصدهایی است که می‌توانید در سفر به یونان تجربه کنید. سنتورینی، زیبایی بی مثالش را مدیون انفجار آتشفشانی است که به گواه تاریخ 1630 سال قبل از میلاد رخ داده.

میدان سینتاگما
روزگاری نه چندان نزدیک در میدان سینتاگمای آتن باغی بوده به نام میوسس. این باغ که آن زمان پاتوق فیلسوفانی چون سقراط و افلاطون بوده حالا تبدیل شده به یکی از مشهورترین میدان‌های دنیا.

کافه نشینی در آتن!
اگر اهل کافه نشینی هستید به محله کوچک و شاعرانه آنافیوتیکا، با ساختمان‌های سفید، کوچک و شیب‌دارش سری بزنید و از نشستن در کافه‌های آن لذت ببرید. برای کافه نشینی در آتن می‌توانید روی محله‌های اومانیا، میدان موناستیراکی (خیابان میائولی)، میدان پسیرمی و میدان سینتاگما حساب کنید.


ویدیو مرتبط :
نگاهی به جزیره‌ی سانتورینی یونان - سفر به قلب زیبایی های یونان