سایر


2 دقیقه پیش

جمهوری آذربایجان با گرجستان و ترکیه مانور مشترک نظامی برگزار می کند

ایرنا/ جمهوری آذربایجان روز یکشنبه قبل از آغاز مذاکرات وین با حضور نمایندگان منطقه قره باغ کوهستانی، اعلان کرد که قصد دارد تمرین های نظامی با مشارکت گرجستان و ترکیه برگزار ...
2 دقیقه پیش

ژنرال فراری سوری از رژیم صهیونیستی درخواست کمک کرد

العالم/ ژنرال سابق و فراری ارتش سوریه که به صف مخالفان بشار اسد پیوسته، از رژیم صهیونیستی خواست که در مقابله با رییس جمهوری سوریه، مخالفان مسلح (تروریست ها)را یاری کند!.به ...



معاون رگولاتوری: مشترکان در برخورد با پیامک‏های تبلیغاتی سریعا شکایت نکنند


معاون رگولاتوری: مشترکان در برخورد با پیامک‏های تبلیغاتی سریعا شکایت نکنند

معاون بررسی‏های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: در اغلب مکانیزم‏های برخورد با موضوعاتی نظیر پیامک‏های انبوه و تبلیغاتی ناخواسته، حداقل باید یک بار برای مشترکان پیامک ارسال شود.

ایستنا/ معاون بررسی‏های فنی و صدور پروانه رگولاتوری گفت: در اغلب مکانیزم‏های برخورد با موضوعاتی نظیر پیامک‏های انبوه و تبلیغاتی ناخواسته، حداقل باید یک بار برای مشترکان پیامک ارسال شود. 
صادق عباسی شاهکوه درباره ارسال پیامک‏های انبوه و تبلیغاتی ناخواسته به مشترکان تلفن همراه اظهار کرد: پیامک‏های تبلیغاتی بستری برای اطلاع ‏رسانی است اما تماما باید با اختیار کاربر فعال شود؛ همان‌طور که در حال حاضر نیز اپراتورهای موبایل سامانه‏ های پیامکی را برای غیرفعال‌سازی یا فعال‌سازی پیامک‏های تبلیغاتی در نظر گرفته ‏اند.

وی عنوان کرد: اوایل سال جاری دستورالعملی در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسید که براساس آن کار ساماندهی این قبیل پیامک‏ها به وزارت ارشاد سپرده شد؛ البته ما هم از جهت اینکه پیامک‏های تبلیغاتی و انبوه به درخواست مشترک فعال شده باشد، نظارت‏ داریم به این شکل که اگر پیامک‏هایی به ‏رغم میل مشترکان برای آنها ارسال شود قادر خواهند بود با مراجعه به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (CRA.ir) یا تماس با سامانه 195 طرح شکایت کنند.

معاون رگولاتوری با بیان اینکه برخی مشترکان در گام اول دریافت این قبیل پیامک‏ها فورا طرح شکایت می‏کنند، گفت: بهتر است پیش از ورود به بحث شکایت از طریق مبادی گفته شده، با اپراتور مربوطه تماس بگیرند و موضوع را به اطلاع آنها برسانند؛ قطعا اپراتورهای موبایل سریعا مشکل مشترکان را حل خواهند کرد.

او در پاسخ به این سوال که ارسال‌کنندگان پیامک‏های تبلیغاتی به چه حقی پیام‏هایی را برای مشترکان ارسال می‏کنند بدون اینکه به آنها اطلاع دهند هر پیامک چه هزینه‏ ای به دنبال دارد، گفت: در دستورالعمل در نظر گرفته شده توسط شورای عالی فضای مجازی تمامی این موارد و حتی نحوه برخورد با خاطیان و سوءاستفاده‌کنندگان دیده شده است و در آینده شاهد رفع معضلات آن خواهیم بود. قطعا این قبیل موضوعات باید انعکاس داده شود تا بتوانیم با آنها برخورد کنیم.


ویدیو مرتبط :
ویدئو: شکایت مشترکان همراه اول از قبض های ۲۰۰ هزار توما